کمیته بین المللی علیه اعدام: حکم اعدام حبیب اسیود باید ملغی شود!

روز یکشنبه ۲۱ اسفند دیوان عالی جمهوری اسلامی حکم اعدام حبیب فرج‌الله چعب، ملقب به حبیب اسیود را به اتهام “افساد فی‌الارض” تایید کرد. حبیب اسیود از مخالفان جمهوری اسلامی و از مسئولین جنبش النضال و شهروند سوئد است و در جریان سفری به ترکیه در مهرماه ۹۹ از سوی مامورین امنیتی جمهوری اسلامی ربوده و به ایران انتقال داده شد. جمهوری اسلامی زیر شکنجه او را وادار به اعترافات تلویزیونی کرد و اکنون با تایید حکم اعدام وی از سوی دیوان عالی رژیم هر لحظه ممکن است اعدام شود.

اکنون بعد از صدور حکم اعدام جمشید شارمهد یکی از دیگر از مخالفین جمهوری اسلامی که وی نیز در سال ۹۹ از دبی ربوده شد و به ایران انتقال یافت این دومین مورد در زمان کوتاهی است که دو شهروند آلمان و سوئد در ایران به اعدام محکوم می شوند. پیش از این جمهوری اسلامی روح الله زم را اعدام کرد که وی نیز از عراق ربوده و به ایران انتقال یافته بود.

آدم ربایی و قتل مخالفین سیاسی همواره از روش های جمهوری اسلامی برای بقای منحوس خود بوده است. کمیته بین المللی علیه اعدام این رفتار جنایتکارانه رژیم را قویا محکوم می کند و خواهان لغو فوری همه احکام اعدام و بویژه احکام اعدام جمشید شارمهد و حبیب اسیود است. همچنین از دولت سوئد می خواهیم که قویا به به حکم اعدام حبیب اسیود بعنوان شهروند سوئد اعتراض کند و سازش و مماشات با جمهوری اسلامی را کنار بگذارد.

اعدام مجازاتی ضد انسانی است و توسل به اعدام به هر دلیل و بهانه ای باید ممنوع شود. امروز لغو مجازات اعدام، بعنوان جنایت سازمان یافته دولتی، یکی از مطالبات مهم انقلاب زن زندگی آزادی است و لازم است که بیشترین نیرو حول این مطالبه و برای متوقف کردن اعدامهای جمهوری اسلامی به حرکت درآید. کمیته بین المللی علیه اعدام همگان را فرا می خواند که در مقابل رژیم اعدام جمهوری اسلامی هر چه وسیعتر به میدان بیایند تا یکبار برای همیشه بساط اعدام در ایران برچیده شود.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۲ اسفند ۱۴۰۱- ۱۳ مارس ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

دو روز مهم اعتراضی برای معلمان در سراسر کشور

فراخوانهای بسیاری به مناسبت اول مه روز جهانی کارگر داده شده است. در کنار فراخوان …