کمیته بین المللی علیه اعدام: فراخوان به مردم قهرمان سنندج و دیگر شهرهای کردستان درباره: خطر قریب الوقوع اعدام رامین حسین پناهی

زندانی سیاسی رامین حسین پناهی از فرزندان شهر قهرمان سنندج در چند قدمی مرگ قرار دارد. او را به سلول انفرادی زندان شهر سنندج منتقل کرده اند و گفته میشود که احتمال دارد در یکی دو روز آینده اعدامش کنند.

مادر رامین حسین پناهی، دایه شریفه، تهدید کرده است که  در صورت اعدام رامین  خود را به آتش خواهد کشید. امروز نیشتمان حسین‌پناهی، خواهر‌زادە افشین و رامین حسین‌پناهی و همسر احمد حسین‌پناهی، کە او هم چندی پیش دستگیر شدە بود، بدنبال شنیدن  اجرای حکم  اعدام رامین در سن بیست و پنج سالگی بە زندگی خود پایان داد.

خبر اعدام قریب الوقوع رامین در شرایطی که جامعه  علیه ظلم و ستم جمهوری می جوشد و کارگران در اول مه با قدرت ادعانامه خود علیه وضع موجود را مطرح کردند  بدون شک یک اقدام سیاسی  حساب شده برای انتقام گرفتن از مردم جان به لب رسیده است.

شما مردم سنندج تجارب گرانبهایی از مبارزه علیه حکومت اسلامی دارید. شما در مقابل بسیاری از جنایاتش با تمام قوا ایستادگی کرده اید و اینبار نیز میتوانید این طرح شوم جمهوری اسلامی را به شکست بکشانید. به اتقاق خانواده رامین حسین پناهی در مقابل زندان و دادگستری شهر سنندج دست به تجمع بزنید و نگذارید رامین را اعدام کنند.

بیائید تا به یاری هم از ریختن خون یک جوان دیگر که جرمی جز دفاع از محرومان جامعه نداشته است جلوگیری کنیم. بیائید تا به اتفاق هم از مرگ یکی دیگر از اعضای خانوده حسین پناهی جلوگیری کنیم و نگذاریم که پدر و مادر رامین بیش از این غمبار شوند. بیائید تا دست در دست هم از حق حیات، از زندگی در مقابل مرگ و وحشیگری جمهوری اسلامی دفاع کنیم.

وقت زیادی باقی نمانده است. ما می توانیم ورق را برگردانیم و از بروز یک فاجعه انسانی جلوگیری کنیم. به نجات جان رامین برخیزید. چشم ها به شما دوخته شده است.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷- ۱ مه ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …