کمیته بین المللی علیه اعدام: ما می توانیم! همه زندانیان سیاسی بدون هیچ قید و شرطی باید آزاد شوند

روز شنبه چهارم آبان چهار تن از بازداشتی های هفت تپه- سپیده قلیان، امیر امیرقلی، ساناز اله یاری و امیرحسین محمدی فرد-  و دو تن از دستگیر شدگان روز جهانی کارگر- عاطفه رنگریز و مرضیه امیری- از زندان آزاد شدند. اگر چه آزادی این عزیزان با تامین قرار وثیقه و موقتا یعنی تا صدور رای تجدید نظر انجام گرفته است، با اینحال این یک دستاورد و موفقیت برای مردم معترض است.  این موفقیت و آزادی این عزیزان را به خودشان و خانواده های آنها و همه مردم ایران تبریک می گوئیم.

 بدون شک اگر اعتراض و کمپین های جهانی با فوکوس ویژه برای آزادی این زندانیان در بند وجود نمی داشت، اگر جمهوری اسلامی از داخل و خارج برای آزادی دستگیر شدگان هفت تپه و روزجهانی کارگر مورد  اعتراض قرار نمی گرفت و اگر بسیج افکار عمومی در ایران و دنیا از طریق شبکه های اجتماعی برای آزادی این عزیزان به جریان نمی یافت، این زندانیان کماکان در زندان می بودند. کافیست که  به خاطر بیاوریم صدور احکام سنگین و طولانی مدت برای این زندانیان چه واکنش خشمگینانه ای را در جامعه برانگیخت و کافییست که فراموش نکنیم چگونه پس از این موج اعتراضی، رئیس جلادان قوه قضائه سراسیمه دستور تجدید نظر در احکام صادر شده را داد.

این موفقیت نشان می دهد که نیروی متحد مردم معترض و کارزارهای اعتراضی بین المللی و داخلی می تواند جمهوری اسلامی را به عقب بنشاند. این موفقیت را باید برسمیت شناخت و به سنگری برای پیشروی های بیشتر تبدیل کرد. هنوز دهها زندانی سیاسی دیگر در بند هستند. با اینکه قول آزادی اسماعیل بخشی را در قبال تودیع وثیقه داده اند با اینحال او هنوز در زندان است. عسل محمدی نیز در اسارت است و پرونده علی نجاتی همچنان باز است. محمد خنیفر یکی دیگر از کارگران هفت تپه  در بیدادگاه بدوی حکومت اسلامی ۶ سال حکم گرفته است. از بازداشت شدگان اول ماه مه نیز ندا ناجی همچنان در زندان است و برای دیگر بازداشت شدگان روز جهانی کارگر احکام زندان و بعضا احکام شنیع شلاق صادر شده است.

مبارزه باید تا آزادی کلیه زندانیان سیاسی بدون هیچ قید و شرطی با وسعت هر چه بیشتر ادامه یابد. قرار وثیقه و تمامی احکام امنیتی صادر شده برای کارگران، معلمان و فعالین اجتماعی باید فورا لغو شوند. اسماعیل بخشی، عسل محمدی، ندا ناجی، سه کارگر بازداشتی آذرآب، جعفر عظیم زاده، اسماعیل عبدی، محمد حبیبی و دیگر کارگران و معلمان  در بند و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند. شلاق به مثابه جنایت قرون وسطایی حکومت اسلامی باید ممنوع اعلام شود. تجمع، تشکل، اعتصاب، آزادی بیان و عقیده، برگزاری مراسم روز جهانی کارگر و برابری کامل زن و مرد باید بعنوان حقوق پایه ای مردم برسمیت شناخته شوند.

این خواستها را همه جا طنین انداز کنید و نیروی متحد خود را برای تحمیل عقب نشینی های بیشتر به جمهوری اسلامی با قدرت تمام به میدان آورید.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۷ اکتبر ۲۰۱۹- ۵ آبان ۱۳۹۸

اینرا هم بخوانید

گزارشات تصویری از شرکت فعالین حزب کمونیست کارگری در مراسمها و تظاهراتهای اول مه در خارج کشور

این صفحه تکمیل میشود دو عکس از فیس بوک دگ ب آلمان فرانکفورت سوئد استکهلم …