نگذاریم سینا دهقان اعدام شود!

دیوان عالی حكومت اسلامی حكم اعدام سینا دهقان را تایید كرد. پیش از آن سینا دهقان، جوان بیست و یك ساله، به اتهام توهین به محمد، پیغمبر اسلام، در شبكه اجتماعی “لاین” در ٢٩ مهر ٩٤ در دادگاه اراك محكوم به اعدام شده بود. اكنون سینا دهقان در زندان اراك در صف اعدامیان قرار دارد. محمد نوری نیز در همین رابطه و با اتهامی مشابه در شعبه یک دادگاه کیفری اراک به اعدام و سحر الیاسی به اتهام “توهین به رهبری” به سه سال زندان محکوم شده است.

حكومت اسلامی با تهدید و ارعاب سینا را وادار به اعتراف كرده است. همچنین خانواده وی را با وعده پوچ تخفیف حکم تحت فشار قرار داده كه از هر گونه اعتراض علنی علیه این حکم خودداری كنند.

حزب كمونیست كارگری این اقدام جنایتكارانه رژیم اسلامی را قویا محكوم میكند. نقد و افشای مذهب و مقدسات مذهبی حق بی چون و چرای مردم و یک عرصه مهم مبارزه علیه قوانین و سیاستها و اخلاقیات ضد انسانی و فوق ارتجاعی حاکم است.

سینا دهقان به اتهام توهین به پیغمبر اسلام به اعدام محكوم شده است. نقد وافشای مذهب و مقدسات و تابوهای مذهبی جرم نیست، حق مسلم مردم در هر جامعه ای است. آنچه جنایت است “مجازات” اعدام است. اعدام قتل عمد دولتی است. سازمان یافته و نقشه مند و از پیش برنامه ریزی شده است. یك جنایت سازمان یافته بمنظور ارعاب و كنترل جامعه است. اعدام مجازات نیست، یک جنایت شنیع است و باید به آن پایان داده شود.

جمهوری اسلامی میداند که با چنین جنایاتی نیز مانع گسترش بی خدایی و بی مذهبی میلیونی در ایران نخواهد شد. فکر میکند با چنین مجازات های سنگینی بروز آشکار بی مذهبی و توهین به مقدسات اسلامی و قوانین اسلامی و لبه تیز مبارزه برای سرنگونی خود را کاهش میدهد. این نیز خیال عبثی است. جنبشی که از روز سر کار آمدن حکومت اسلامی علیه مذهب و خدا و حکومت آیت الله ها شروع شده است همچنان طوفنده به جلو میرود و با هیچ جنایت و سرکوب و کشتاری متوقف نخواهد شد. این جنبش تا همینجا پایه های حکومت اسلامی را بشدت متزلزل کرده است.

حزب كمونیست كارگری همه مردم آزادیخواه و برابری طلب را به اعتراض علیه این اقدام جنایتكارانه حكومت اسلامی فرا میخواند.نقد مذهب، نقد تمامی جوانب سیاسی و فرهنگی و مذهبی جامعه حق طبیعی همه مردم است. نباید بگذاریم جانیان اسلامی طناب دار را بر گردن سینا دهقان بیندازند! سینا دهقان، محمد نوری و سحر الیاسی و سایر منتقدین مذهب از جمله سهیل عربی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند.

 مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حكومت كارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ فروردین ۱۳۹۶، ۲۳ مارس ۲۰۱۷

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …