کمیته بین المللی علیه اعدام: کارزار نجات شریفه محمدی می تواند و باید موفق شود!

از زمان صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی در تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ به اتهام “بغی” یعنی قیام مسلحانه، حمایت وسیعی از این فعال کارگری صورت گرفته است که واقعا شعف انگیز است. از دهها نهاد و فعال سیاسی در ایران گرفته تا اتحادیه های بزرگ کارگری در فرانسه، دانمارک، ایتالیا و استرالیا با خواست لغو فوری اعدام شریفه و آزادی بی قید و شرط این فعال کارگری به حرکت در آمده اند.

همه ما می دانیم که اتهامات نسبت داده شده به شریفه پوچ و ساختگی است. جرم واقعی او فعالیت برای حقوق کارگران و سازمانیابی آنهاست. جمهوری اسلامی از قدرت متشکل کارگران می ترسد و با صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی  خیال می کرد می تواند با ایجاد ترس در دل فعالین کارگری آنها را از متشکل کردن کارگران منع کند. اما کارگران در ایران و جهان با دفاع از هم طبقه ای خود جواب محکمی به رژیم اسلامی دادند. جمهوری اسلامی می خواست با صدور حکم اعدام برای شریفه درس عبرتی به دیگر فعالین کارگری بدهد ولی اعتراض وسیع و جهانی به این حکم ظالمانه درس عبرتی برای جمهوری اسلامی خواهد شد که دیگر از این غلط ها نکند.

کارزار جهانی برای نجات شریفه محمدی که اکنون ابعاد وسیع و گسترده ای به خود گرفته است می تواند و باید به لغو حکم اعدام شریفه و آزادی وی منجر شود.  این کارزار فقط بر سر نجات یک فعال کارگری نیست. این در عین حال مبارزه ای است برای برسمیت شناختن حق پایه ای کارگران در برپایی تجمع و اعتراض و حق سازمانیابی. این مبارزه ای است علیه یک سیستم قضایی ضد انسانی که نه فقط هیچگونه صلاحیتی دررسیدگی به هیچ پرونده ای ندارد بلکه به خاطر ناعادلانه بودنش باید تماما منحل شود. این مبارزه ای است برای دفاع از حقوق زنان کنشگر که جمهوری اسلامی تاب کنشگری آنها را ندارد. این مبارزه ای است برای زن زندگی آزادی.

کمیته بین المللی علیه اعدام خود را بخشی از کارزار جهانی برای نجات شریفه محمدی می داند و همگان را فرامی خواند که با پیوستن به این کارزار آنرا تقویت کنند. تقویت و گسترش این کارزار ضامن موفقیت ما در لغو حکم اعدام شریفه و آزادی وی و شکست جمهوری اسلامی است. در همه جا صدای شریفه محمدی  و حق طلبی کارگران باشیم. ما همه شریفه هستیم و با هشتاد میلیون شریفه رژیم چاره ای جز تسلیم در مقابل ما نخواهد داشت.

 کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۷ تیر ۱۴۰۳- ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …