حمله وحشیانه به زندان زنان قرچک، اوج درماندگی و استیصال حکومت اسلامی است!

یک جنایت سازمان یافته در زندان شهر ری (قرچک ورامین) در جریان است. این یکی از مخوف‌ترین، هولناک‌ترین و غیر بهداشتی‌ترین زندانهای جمهوری اسلامی است. بد رفتاری سیستماتیک با زندانیان بویژه در بند زنان بشدت رایج است. بارها از این زندان بعنوان تبعیدگاه تنبیهی برای زندانیان سیاسی معترض استفاده شده است.
در شامگاه پنجشنبه ۱۸ بهمن‌ماه به دنبال وضعیت اورژانسی یکی از زنان بند یک این زندان، هم‌بندی‌های نگران او چندین بار از افسر نگهبان درخواست کمک کردند. عامدانه به این درخواست اضطراری توجهی نشد. زندانیان بند شروع به اعتراض کردند، اما بازهم با بی توجهی عامدانه افسر نگهبان مواجه شدند. زندانیان بند ۲ نیز به این اعتراض پیوستند. اما به جای رسیدگی فوری به این زندانی زن ، به دستور مهدی محمدی رئیس زندان ، نیروهای گارد وحشیانه با شلیک گاز اشک‌آور و گاز فلفل در محیط بسته به بند زنان حمله کردند. درحالیکه دود و گاز سراسر بندها را فراگرفته بود، مأموران با بیرحمی غیرقابل تصوری به ضرب و جرح زندانیان بی ‌دفاع پرداختند. زندانیان محبوس، به ناچار برای فرار از خفگی و دفع اثرات گازهای شلیک شده، به آتش زدن پتو و ملافه و تخت‌خواب‌ها متوسل شدند. به دنبال این یورش وحشیانه، برق و گاز داخل بند نیز قطع گردید. و در همان حال مأموران مشغول کتک زدن زنان زندانی و از جا کن کردن نیمکت‌های هواخوری و وسایل ورزشی بودند که مورد استفاده زندانیان قرار نگیرد.
زنان زندانی، در حالیکه بشدن مضروب و مجروح شده‌ بودند، خیس و کتک‌خورده در سرمای جانکاه به حال خود رها شدند. حمله نیروهای گارد به زنان زندانی تا جمعه و صبح شنبه نیز ادامه یافت.
مسئولان زندان قرچک ورامین و اداره زندان‌ها درباره شورش زندانیان سکوت کرده‌اند. در گزارشات دیگری اعتراض زندانیان را به عدم عفو آنان نسبت داده‌اند.

بنابر اخبار رسیده به کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، امروز شنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۷، تعداد ۴۰ نفر از زنان زندان قرچک ورامین در حالیکه مجدداً مورد هجوم مأمورین قرار گرفتند با پوشاندن گونی بر سر آنان، به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل گردیدند.

این خشونت وحشیانه و جنایت سازمان یافته علیه زندانیان بی‌دفاع نباید بی‌پاسخ بماند! آمرین و عاملین این جنایت از مهدی محمدی رئیس بدنام این زندان تا مسئولان گارد زندان همگی در این جنایت سهیم‌اند.
ما از همه مراجع بین‌المللی مصراً می‌خواهیم که بی‌درنگ نسبت به این خشونت وحشیانه اعتراض کنند. جان محبوسین و مجروحین این زندان در خطر جدی است. نام ۴۰ نفر زندانی که در غیر انسانی‌ترین شرایط به اوین منتقل شده‌اند باید مشخص شود و روند درمانی و سلامتی ‌آنها تضمین شود.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۲۰ بهمن ۱۳۹۷
۹ فوریه ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …