کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی: روز جهانی کارگر را گرامی بداریم!

در آستانه روز جهانی کارگر خواستار آزادی بی قید و شرط کارگران زندانی و تمام زندانیان سیاسی باشیم!

در حالی به استقبال روز جهانی کارگر میرویم که جامعه بدنبال فریبکاری و دروغگوئی رژیم اسلامی با اتفاق عظیم و هولناک دیگری دست در گریبان است. ویروس کرونا جامعه ایران را مانند کشورهای زیادی از دنیا به تعطیلی کشانده است. اما در ایران تفاوت با سراسر دنیا بر سر فریب و عدم مسئولیت در قبال جان میلیونها انسان و نان سفره بخش وسیعی از مردم است. قشری که نود و نه درصد جامعه را تشکیل میدهد.

سالهاست فقر و فلاکت هدیه حکومت بغایت غیر انسانی برای مردم است. هر صدای حق طلبی را با دستگیری، شکنجه و زندان پاسخ دادند. کارگر را بدلیل مطالبات به حق خود، بدلیل برگزاری روز جهانی کارگر، دستگیر و به زندان انداختند. شلاقش زدند. با احکام و وثیقه های سنگین روبرویش کردند. شکنجه و وادار به اعترافات اجباریش کردند و امروز با پرونده سازی پوشالی روبرویش میکنند. در آستانه اول ماه مه تهدید و احضارش میکنند و خانه اش را به حراج میگذارند.
اینها تماما جواب کارگران اعم از کارگر کارخانه تا معلم ، کارمند و راننده آن جامعه در قبال مطالبات به حق و عدالتخواهی اوست.
اما حق تشکل، آزادی بیان، تجمع و اعتراض و مطالبه حداقل دستمزد مطابق با مبلغ تعیین شده از طرف تشکلات کارگری از خواستهای همین امروز کارگران در خیابانهاست.

از طرف دیگر در شرایطی که کرونا جان تمام شهروندان را در خطر جدی قرار داده است، دستگاه قضائی و حکومت اسلامی هیچ اقدامی جهت حفظ جان زندانیان بعمل نیاورده است. اگر کمبود و نبود امکانات بهداشتی و پزشکی در جامعه را ضربدر تراکم جمعیت، کیفیت بد غذا و آب آشامیدنی، نبود امکانات بهداشتی و حتی شوینده، کمبود و نبود امکان دارو و درمان در زندانها بکنیم با فاجعه ای در فاجعه ای دیگر روبرو خواهیم شد. دهها زندانی به این بیماری مبتلا و یا کشته شده اند.
آزادی کارگر زندانی، زندانی سیاسی و تمام زندانیان خواستی است که امروز روی میز مطالبات جامعه قرار دارد.

ما از تمام شما مردم شریف، آزادیخواه و انساندوست میخواهیم در آستانه اول ماه مه، روز جهانی کارگر به هر شکل و طریق ممکن میتوانید به فشارها و سرکوب فعالین کارگری در ایران اعتراض کنیم و خواستار آزادی بدون قید و شرط و فوری کارگر، معلم و تمام زندانیان سیاسی شویم.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
۲۷ آپریل ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

تجمعات اعتراضی بازنشستگان مخابرات در چندین شهر

امروز یازدهم  تیرماه بازنشستگان مخابرات در شهرهای تبریز، ارومیه، بابل، سنندج؛مریوان، بندر عباس و بیجار …