کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری: دستگیرشدگان مراسمهای نوروزی باید فوری و بدون قید و شرط آزاد شوند

در جریان مراسمهای باشکوه نوروز، مزدوران اداره اطلاعات حکومت اسلامی تعدادی از شرکت کنندگان و خوانندگان در جشنهای نوروزی را بازداشت کرده اند. حکومت میداند که جشن و شادی مردم هم امروز اقدامی سیاسی است علیه امنیت حکومت، علیه مقدسات و خرافات و فکر میکند با دستگیری مردم میتواند جلو جشن و شادی مردم را بگیرد. این سیاست را سالها است بکار برده اما هر سال مردم بیشتری در مراسم های نوروز و غیره شرکت میکنند.

شادی، رقص، موزیک و برگزاری جشن و سرور به هر مناسبتی حق بی چون و چرای مردم است. نباید اجازه دهیم که نهادهای سرکوب حکومت عزیزان ما را به خاطر ابراز شادی و یا به هر بهانه دیگری دستگیر و زندانی کنند و یا در ازای وثیقه آنها را آزاد کند. برگزاری جشن و شادی و برگزاری کارناوال نوروز حق غیرقابل انکار تمامی شهروندان است. باید فوری و بدون قید و شرط تمامی دستگیرشدگان آزاد شوند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری دستگیری و بازداشت شرکت کنندگان در مراسم های نوروز را بشدت محکوم می کند و از مردم شهرهای کردستان می خواهد همانطور که هزاران نفره در مراسم های باشکوه سال نو پوزه حکومت و یگان ویژه را به خاک مالیدند در همان قامت برای آزادی دستگیرشدگان به میدان آمده و با حضور گسترده به قلدری کاربدستان و نهاد های حکومت اعتراض کنند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۵ مارس ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

۱ مه ۲۰۲۴؛ اطلاعیه شماره ۲: در اراک جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی اول مه را گرامی داشتند

بنا به گزارشهای دریافتی جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان تامین تجمعکرده …