کودک سربازان فرقه رجوی- محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اخیراً در روزنامه لوموند گزارشی تحت عنوان “ما، کودک سربازان سازمان مجاهدین خلق” به قلم غزل گلشیری منتشر شده است که در آن نویسنده داستان تلخ و غم انگیز زندگی سه تن از اعضاء سابق سازمان مجاهدین خلق را حکایت می‌کند که از کودکی و نوجوانی به آن سازمان پیوسته بودند.

امیر وفا یکی از این سه فرد است که گوشه‌هایی از سرگذشت او نشان می‌دهد سازمان مجاهدین با ایدئولوژی اسلامی‌اش، یک فرقه تمام‌عیار است که در آن مثل حکومت اسلامی، کودکان به طور سیستماتیک قربانی می‌شوند. امیر در سه‌سالگی، بعد از انتقال به عراق از والدین خود جدا می‌شود تا با اعمال فشار روحی به‌عنوان یک رزمنده پرورش یابد. در جریان حملۀ آمریکا به عراق، صدها کودک مجاهد بدون والدین خود به اروپا، کانادا و آمریکا فرستاده می‌شوند. امیر وفا نیز در همین زمان به سوئد می‌رود؛ اما سرانجام با تلاش مادرش به عراق باز می‌گردد و مثل همه اعضا در معرض بی‌رحمانه‌ترین تعرضات روانی و تباهی تدریجی زندگی‌اش در جلسات “انتقاد از خود” و گزارش از “خیال‌پردازی‌های جنسی” اجباری قرار می گیرد تا در جریان مغزشویی سازمانیافته باور کند که مسعود رجوی “مثل پدر همه ما، مثل خدا بود.”

در گزارش لوموند به “انقلاب ایدئولوژیک” اشاره می‌شود که مسعود رجوی در سازمان راه انداخت که در جریان آن، فرد دوم مجاهدین، مهدی ابریشمچی، همسرش مریم عضدانلو را طلاق داد تا مسئول اول یعنی مسعود رجوی با او ازدواج کند و هم‌زمان بر اساس دستور سازمانی، زوج‌های مجاهد اجباراً از هم جدا شوند، مجردها هم از ازدواج و تشکیل خانواده محروم شوند با این توجیه که “پیوندهای خانوادگی به مبارزه لطمه می‌زند”. می‌توان تصور کرد که در جریان این مالیخولیای ایدئولوژیک و شارلاتانیسم سیاسی مسعود رجوی، کودکان متحمل چه رنج‌های عمیق روانی شده‌اند!

انقلاب زن زندگی آزادی نشان داد که موج عظیمی از ضدیت با دخالت مذهب در زندگی خصوصی و اجتماعی مردم در جامعه جریان دارد. نشان داد که در جامعه آینده بعد از سرنگونی نظام اسلامی، سازمانی که ایدئولوژی‌اش اسلام است و حجاب اسلامی بخشی از یونیفرمش است، جایی در نظام سیاسی آینده موردنظر مردم نخواهد داشت. اعضا و فعالین سازمان مجاهدین، هر چه سریع‌تر از این فرقه سیاسی دور شوند و به صف بزرگ مردم علیه حاکمیت اسلامی بپیوندند، هم به نفع کرامت انسانی خودشان و کودکانشان و هم به نفع رهایی از نظام ضدانسانی اسلامی است.

اینرا هم بخوانید

قطعنامه شورای حکام علیه برنامه هسته‌ای حکومت اسلامی – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …