گارد ساحلی ایتالیا: جسد ۳۴ پناهجو در دریای مدیترانه کشف شد

گارد ساحلی ایتالیا از کشف دست‌کم ۳۴ جسد پناهجویان در دریای مدیترانه خبر داده است. اوایل این هفته گارد ساحلی ایتالیا و آژانس‌های سازمان ملل خبر داده بودند که حدود ۶۰ تن از سرنشینان دو قایق حادثه دیده که در میان آنها ۲۶ کودک نیز بوده‌اند، مفقود شده‌اند. ۱۱ نفر از پناهجویان نجات یافتند. 

مقامات گارد ساحلی ایتالیا روز جمعه نیز اعلام کرده بودند که جسد ۱۴ نفر را پیدا کرده‌اند. جستجو برای یافتن سایر مفقودین ادامه دارد. زنان و کودکان نیز در میان غرق‌شدگان هستند.  

یکی از قایق‌های غرق شده از ترکیه حرکت کرده بود و در سواحل کالابریا غرق شده است. به گفته “سازمان پزشکان بدون مرز”، خانواده‌های افغان نیز در میان مفقودشدگان هستند.

گروه امداد‌رسان آلمانی به نام RESQSHIP که یک کشتی امدادی را در اختیار دارد اعلام کرده است که جسد ۱۰ نفر در جزیره لامپدوزا ایتالیا پیدا شده است. 

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، سال گذشته ۳۱۵۵ پناهجو در دریای مدیترانه غرق یا مفقود شدند. بیش از هزار پناهجو از ابتدای سال جاری در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده و یا مفقود شده‌اند. طبق این داده‌ها ورود پناهجویان به ایتالیا در سال جاری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.  دویچه وله

اینرا هم بخوانید

ارتش اسرائیل می‌گوید حسن نصرالله کشته شده است

ارتش اسرائیل می‌گوید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان کشته شده است. در بیانیه‌ای که …