گردهمایی علیه خشونت در مالمو

غروب 17 ژانویه در گرامیداشت احمد عبید جوان 16 ساله ای که عصر روز 12 ژانویه در مالمو به قتل رسید تظاهراتی با حضور بیش از 200 نفر در این شهر برگزار شد که موضوع اصلی آن علیه خشونت بود.

روزنامه جنوب سوئد در گزارشی از این حرکت اعتراضی از Ehab Khala  دبیر انجمن فرهنگی عراقی  که مبتکر برگزاری این حرکت بود و همچنین فریده آرمان دبیر فدراسیون مدافع حق زن و شهاب بهرامی و سودابه کاظمیان از سوی فدراسیون پناهندگان در مالمو چنین نقل کرده است:

فریده آرمان: آنچه که در مالمو اتفاق می افتد بسیار ناگوار است. انجمن ما قرار است که در دفاع از حقوق زنان در منظقه Rosengård ( جایی که جوان 16 ساله به قتل رسید) برنامه ای داشته باشد. مردم به ما زنگ می زنند که آیا آنجا امن است؟ اوضاع وحشتناکی است. اوضاع چنان پیش رفته است که بشدت نگران کننده است. گروه های بزهکار آدم می کشند و متاسفانه کسی هم دستگیر نمی شود.

شهاب بهرامی: بیست سال پیش در مالمو مراکز سرگرمی و تفریح برای جوانان وجود داشت که آنها می توانستند به این مراکر بروند ولی حالا همه بر چیده شده اند. جوانانی که به دام گروه های بزهکار کشیده می شوند از زندگی پرمعنی برخورد دار نیسنتد و از همین رو برای گروههای بزهکار دشوار نیست که این جوانان را به دام خود بیاندازند.

احاب خالا : طبعا مشکلات ساختاری شهر مالمو تنها با برگزاری تظاهرات علیه خشونت برطرف نمی شود و باید برای حل این مشکلات راه حل های درازمدت داشت ولی تا زمانی که چنینرویدادهای ناگواری اتفاق می افتد ما با جمع شدن در میادین و خیابانها علیه خشونت و ناامنی در جامعه دست به اعتراض خواهیم زد.

لینک روزنامه سید سونسکا

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-17/drygt-tvahundra-manifesterade-mot-valdet-i-malmo

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …