گروسی: ایران سرعت تولید غنی‌سازی اورانیوم ۶۰ درصدی را کاهش داده است

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت، ایران همچنان به غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۶۰ درصد ادامه می‌دهد، اما به نظر می‌رسد از زمان آغاز جنگ اخیر در غزه سرعت غنی‌سازی را کاهش داده است.

نیویورک تایمز می‌گوید، کاهش سرعت غنی‌سازی ۶۰ درصدی می‌تواند نشانه آن باشد که ایران به دنبال کاهش تنش و احتمال رویارویی با آمریکا است.

به گزارش روز پنجشنبه نیویورک تایمز، آقای گروسی در مصاحبه‌ای تصریح کرد، ایران همچنان به غنی‌سازی اورانیوم غلظت ۶۰ درصد ادامه می‌دهد و می‌تواند به سرعت غنی‌سازی را تا سطح مورد نیاز برای تولید تسلیحات هسته‌ای افزایش دهد.

او با این حال تاکید کرد٬ اما سرعت افزایش تولید درست پس از اقدام نظامی اسرائیل در غزه که در پاسخ به حمله گروه افراطی حماس در ۱۵ مهر ماه آغاز شد، کاهش یافته است.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «کمی از سرعت (غنی‌سازی) کاسته شده است. آنها هنوز هم به ذخایر خود اضافه می‌کنند، اما با سرعت کم‌تر.»نیویورک تایمز می‌گوید مشخص نیست که از چه زمانی سرعت غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۶۰ درصد کاهش یافته است، اما به نظر می‌رسد ایران نگران است برنامه غنی‌سازی این کشور به یک هدف نظامی بدل شودورادیو فردا

اینرا هم بخوانید

پلیس قم:به صاحبان١٥٠پیام رسان در عرصه کسب و کارهای خانگی، اصناف افراد معروف و… تذکر داده شد

قم نیوز،سرهنگ فرزادپور رییس پلیس فتای استان گفته است: به 150 صفحه کسب و کارهای …