گزارش، خروج آمریکا از افغانستان به تعویق بیفتد

گزارشی فراجناحی به کنگره آمریکا توصیه می‌کند که ایالات متحده برنامه خروج کامل نیروهای خود از افغانستان را به تعویق بیندازد.

این گزارش همچنین پیشنهاد کرده که دولت آمریکا، کاهش نیروهای خود در این کشور را به موضوعاتی چون پیشرفت مذاکرات صلح و کاهش خشونت از سوی گروه طالبان منوط کند.

بر اساس توافق دوحه، آمریکا تعهد داده در ازای توقف حملات گروه طالبان به نیروهای آمریکایی، ادامه گفت‌و‌گوهای صلح با دولت مرکزی و کاهش سطح خشونت در افغانستان، نیروهای خود را به تدریج از این کشور خارج کرده و تا ماه مه سال جاری، تعداد آنها را به صفر برساند.

اما این گزارش تازه به کنگره آمریکا هشدار می‌دهد که خروج همه نیروهای آمریکایی از افغانستان در مقطع فعلی، ممکن است به جنگ داخلی، جان ‌یافتن دوباره القاعده و تشدید بی‌ثباتی در منطقه منجر شود.

این گزارش فراجناحی به سیاستمداران آمریکایی توصیه کرده، گفت‌و‌گوهای صلح در افغانستان را ترک نکنند، اما از آنجا که این مذاکرات تا اول ماه مه سال جاری به نتیجه نمی‌رسد، خروج نیروهای آمریکایی باید تا زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات به تعویق افتد.

در این گزارش، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، «پیروزی» برای طالبان نامیده شده و هشدار داده شده که واشینگتن نباید چنین موفقیتی را به سادگی و دودستی تقدیم طالبان کند.

دولت جدید آمریکا در حال حاضر در حال بررسی موضوع گفت‌و‌گوهای صلح با طالبان است.پیشنهادات این گزارش درباره به تعویق انداختن زمان خروج ارتش آمریکا از افغانستان، به دولت اجازه تجدیدنظر و بررسی بیشتر سیاست‌های آمریکا در افغانستان و نقش این کشور در گفت‌و‌گوهای صلح را می‌دهد.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

بیش از شش هزار همکار پیمانی پروژه ای نفت وارد اعتصاب شده اند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:بیش از شش هزار همکار پیمانی پروژه ای نفت وارد …