گزارشات رسانه های حکومتی از وضعیت شکننده بنزین،از کمبود تا صف‌های طولانی پمپ بنزین‌ها

رسانه‌های حکومتی از «افزایش» مصرف بنزین در تابستان، ناترازی ذخیره بنزین در کشور و تشکیل صف‌های طولانی مقابل پمپ‌بنزین‌ها خبر می‌دهند.در همین حال برخی رسانه های حکومتی نوشته اند تولید بنزین در «وضعیتی شکننده و به‌شدت نگران‌کننده» قرار دارد.

روزنامه همشهری گزارش داده علت تشکیل صف‌های طولانی مقابل پمپ بنزین‌ها «داغ بودن شایعات گرانی بنزین» و بی‌توجهی به اظهارات مقام‌های دولتی است که می‌گویند بنزین گران نمی‌شود. همشهری می‌گوید مقابل برخی از پمپ بنزین‌های پایتخت، حتی نیمه شب هم صف‌های طولانی بر قرار است.

در همین حال جواد اوجی، وزیر نفت حکومت چند روز پیش گفته بود که دولت رئیسی هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، هم تاکنون چند بار وجود هر طرحی برای افزایش قیمت بنزین را رد کرده و از مردم ایران خواسته به شایعات توجه نکنند.

در گزراش دیگری روزنامه اعتماد نوشته با توجه به تکذیب‌های دولتی درباره قیمت بنزین، به نظر می‌رسد که دولت «راه‌حل میانه‌ای را برای معضل افزایش مصرف سوخت» در کشور انتخاب کرده و آن نوعی محدودیت برای سوختگیری خودروهاست.

این روزنامه به اظهارات رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت یا پمپ بنزین‌ها اشاره کرده که گفته است در تهران «اگر کسی یک بار با کارت سوخت شخصی سوختگیری انجام دهد، ۶۰ لیتر بعدی را بلافاصله نمی‌تواند سوختگیری کند و این امکان با ۳ تا ۸ ساعت تاخیر در اختیار صاحبان خودرو قرار می‌گیرد».بر اساس این گفته‌ها، ناوگان عمومی که سوخت آن بنزین‌ است تا دو بار در روز می‌تواند سوختگیری کند اما اگر از شهر خارج شود محدودیت زمانی ندارند.

در خبر دیگری رسانه هایحکومتی گزارش می دهند توزیع بنزین در شهرهای مرزی، با کندی انجام می شود. برخی از ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی هم حاکی از گلایه شهروندان از نبود و یا تاخیر عرضه بنزین است اما اتحادیه صنف جایگاه داران سوخت گفته است که هیچ مشکلی در زمینه عرضه بنزین وجود ندارد.

اینرا هم بخوانید

چهار متهم سیاسی به “بغی” متهم شدند

 هرانا نوشت:چهار متهم سیاسی به “بغی” متهم شدند. پویا قبادی، بابک علیپور، ابوالحسن منتظر و …