گزارشی از تجمعات اعتراضی در خارج کشور در حمایت از کارگران هفت تپه و فولاد اهواز

تجمعات در خارج کشور در حمایت از اعتصابات کارگران هفت تپه و فولاد اهواز و برای آزادی دستگیر شدگان اعتراضات جاری این هفته در شهرهای استکهلم، یوتبوری و مالمو (در سوئد)، فرانکفورت، کلن، لاپیزیگ و هانوفر (در آلمان) و ونکوو و تورنتو در کانادا برگزار شد. این برنامه ها توسط تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری در طول هفته گذشته فراخوان داده شده بود. در برخی شهرها مثل کلن سه روز متوالی در مرکز شهر آکسیون سازمان داده شد.

روز شنبه٢٤ نوامبر نیز به فراخوان چندین حزب و گروه چپ در استکهلم  و ونکور آکسیونی در دفاع از مبارزات کارگران برگزار شد.

در طول یک هفته گذشته فعالین حزب در برنامه های مختلفی ضمن تجمع در مراکز این شهرها و برپایی چادر، اطلاع رسانی کردند،‌ درمورد تازه ترین اعتصابات کارگری و دستگیری فعالین کارگری و سپیده قلیان سخنرانی کردند و با مردم صحبت کردند و خواهان حمایت افکار عمومی از این مبارزات شدند.

در محل تجمعات عکس ها و پوسترهایی از کارگران دستگیر شده از جمله اسماعیل بخشی و سپیده قلیان دانشجویی که در جریان این اعتراضات بازداشت شده به همراه پوسترهایی از صحنه های اعتراضات گسترده کارگران نصب گردیده بود. آزادی فوری اسماعیل بخشی رهبر محبوب و جسور کارگران یک محور اصلی این سخنرانی ها بود. در این آکسیون ها طوماری در حمایت از کارگران و برای آزادی دستگیر شدگان توسط مردمی که شاهد این برنامه ها بودند امضا شد و تعداد قابل توجهی از مردم با فعالین حزب درمورد اعتصابات کارگری و اوضاع ایران صحبت کردند و فعالین حزب به سوالات آنها پاسخ دادند.

بزرگترین تجمعات فراخوان داده در حمایت از کارگران هفت تپه وفولاد روز شنبه ٢٤ نوامبر برگزار گردید. در این برنامه سخنرانانی از احزاب چپ در دفاع از مبارزات کارگران صحبت کرده و خواستار آزادی فوری همه دستگیر شدگان از جمله اسماعیل بخشی و خانم قلیان شدند.

لازم به توضیح است که در ونکور اتحادیه یونیفور که بزرگترین اتحادیه کانادا میباشد، پیامی به شرکت کنندگان در میتینگ شنبه ۲۴ نوامبر داد. در بخشی از این پیام آمده: یونیفور از اعتصابیون نیشکر هفت تپه و همچنین مطالبه آنها از جمهوری اسلامی جهت احترام به حقوق کارگری، پایان بخشیدن به خشونت و سرکوب فعالین اتحادیه ای و خواست آزادی فعالین کارگری که در ١٨ نوامبر٢٠١٨ به حبس کشیده شدند، حمایت مینماید.یونیفور، به مثابه بزرگترین اتحادیه کارگری کانادا  با بیش از ۳۰۰ هزار عضو از دولت ایران میخواهد که به قوانین بین المللی کارگری احترام گذاشته، حمله به فعالین کارگری را متوقف کرده و زندانیان سیاسی ای را که در حمایت از کارگران و خانواده های آنها به حبس کشیده شده اند را آزاد نماید.

 

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

٢٤ نوامبر ٢٠١٨

 

 

 

 

 

اینرا هم بخوانید

جمعه خونین زاهدان: نه فراموش می کنیم و نه می بخشیم

روز  ۸ مهر ۱۴۰۱، روز جمعه خونین و سیاه زاهدان هرگز فراموش نخواهد شد. روزی که جنایتکاران یگان ویژه …