گزارشات رسانه های آمریکایی از احتمال حمله جمهوری اسلامی به اهدافی در اسرائیل

گزارش‌ها از آمریکا حاکی از آن است که واشنگتن خود را برای احتمال حمله ایران به اسرائيل یا اهداف مربوط به آمریکا در خاورمیانه آماده می‌کند.بر اساس گزارش سی‌ان‌ان آمریکا معتقد است که حمله احتمالی ایران «حتمی‌الوقوع» است و علیه اهدافی دراسرائيل یا اهداف مرتبط با آمریکا در منطقه خواهد بود.

روز جمعه شبکه خبری سی‌ان‌ان و پس از آن خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی خبر دادند که واشنگتن در پی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه و پیش‌بینی حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی «در وضعیت هشیاری کامل» است.یک مقام ارشد آمریکایی به شبکه سی‌ان‌ان گفته است که واشنگتن در وضعیت هشدار بالاست و «فعالانه» خود را برای حمله «قابل ملاحظه» جمهوری اسلامی ظرف هفته آینده و یا پس از آن آماده می‌کند. بی بی سی

*رادیو فردا:رسانه‌های دیگر از جمله رویترز، «سی‌بی‌اس نیوز»، «یو.اس تودی» و پولیتیکو نیز گزارش‌های مشابهی در مورد آمادگی ایالات متحده برای احتمال حمله ایران به منافع و پرسنل اسرائيل یا آمریکا در خاورمیانه منتشر کردند.سی‌ان‌ان می‌گوید، مقامات ارشد آمریکایی در حال حاضر معتقدند که حمله ایران «حتمی» است و مقامات اسرائیلی نیز بر این باورند.
طبق این گزارش، آمریکا و اسرائیل سخت در تلاش هستند تا قبل از وقوع این حمله در موقعیت بهتر قرار گیرند، چرا که پیش‌بینی می‌شود که حمله انتقام‌جویانه ایران از طرق مختلف رخ خواهد داد و احتمالا منافع و نیروهای آمریکا و اسرائیل در منطقه هدف قرار خواهد گرفت.

*روزنامه «یو.اس تودی» هم به نقل از دو مقام آمریکایی جمعه نوشت: ایالات متحده برای حمله احتمالی به اسرائیل یا تأسیسات آمریکایی در خاورمیانه به تلافی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، در حالت آماده باش قرار دارد.

در همین زمینه، مقامات آمریکایی به «سی‌بی‌اس نیوز» هم گفته‌اند، مقامات اسرائیل و ایالات متحده به نتیجه رسیده‌اند که جمهوری اسلامی در حال برنامه‌ریزی برای حمله تلافی‌جویانه به اسرائیل است.طبق این گزارش، اطلاعاتی که آمریکا دریافت کرده نشان می‌دهد که ایران در حال آماده‌سازی شمار زیادی از پهپادهای شاهد و موشک‌های کروز برای حمله تلافی‌جویانه به اسرائیل است.

اینرا هم بخوانید

دولت کانادا مجوز برگزاری انتخابات قلابی به جمهوری اسلامی نداد.سایر دولت‌ها هم نباید مجوز بدهند!

دولت کانادا مجوز رای‌گیری برای انتخابات قلابی ریاست جمهوری را به جمهوری اسلامی نداد. سایر دولت‌ها …