گسترش اعتراضات کارگران رسمی نفت- تجمع اعتراضی کارگران رسمی نفت در شرکت فلات قاره در لاوان

-امروز جمعه پنجم مرداد ماه کارگران رسمی نفت در شرکت فلات قاره در لاوان در ادامه اعتراضات یکساله برای پیگیری مطالباتشان دست به تجمع زدند. این کارگران طی این دور از مبارزات خود جمعه ها تجمع و اعتراض میکنند. اعتراضات کارگران رسمی نفت بخاطر تعرضات معیشتی حکومت از مهر ماه گذشته آغاز شد و اکنون شکل گسترده تری پیدا کرده ست. از جمله در همین هفته در سوم مرداد ماه این کارگران در سکوی نفتی بهرگانسر  و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری تجمع داشتند و روز قبل از آن در دوم مرداد ماه تجمع بزرگی از کارگران رسمی نفت از مناطق نفت خیز جنوب در اهواز برپا شد. همزمان این کارگران در  پالایشگاه گاز فجر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه دست به تجمع زدند. در تجمع اهواز کارگران با سخنرانی هایشان و فریاد “”وزیر بی لیاقت استعفا، استعفا” صدای اعتراضشان را بلند کردند. کارگران معترض در اهواز فراخوان تجمع مشترک با بازنشستگان را داده بودند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: برکناری مسئولین نالایق و  فاسد، حذف سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت بک پی ماده ۱، عدم تفکیک ۳ گانه‌ی مشاغل عملیاتی و بازنگری اساسنامه‌ی تحمیلی صندوق بازنشستگی.

گفتنی است که اعتصاب هزاران کارگران پروژه ای نفت نیز ادامه داد و این کارگران با مطالبه افزایش دستمزدهاُ ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت و حذف پیمانکاران و دیگر مطالبات معیشتی و کاری اعلام شده شان بر تداوم مبارزات خود تا گرفتن پاسخ مطالباتشان تاکید دارند.

کارگران ارکان ثالث نیز با خواست مهم حذف پیمانکاران ضمن حمایت از همکاران اعتصابی پروژه ای بر پیگیری مبارزاتشان تاکید کرده اند.

بدینگونه فضای نفت یکپارچه اعتراض است. این اعتراضات شکل سراسری و فراگیرتر اعتصابات نفت را در چشم انداز قرار  داده است.  اعتصابات نفت بر روی فضای اعتراضی در کل جنبش کارگری و بر فضای اعتراضات مردمی تاثیر مستقیم دارد و قدرت بخش جنبش سرنگونی است. از این اعتراضات وسیعا حمایت کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ مرداد  ۱۴۰۳، ۲۶ ژوئیه  ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …