گسترش اعتصابات در میان کارگران راه آهن & ادامه اعتراضات معلمان شیراز بخاطر حذف سنوات خدمتی & اعتراض کارگران فضای سبز بندرعباس، کارکنان سازمان آب اهواز و چند خبر دیگر

اطلاعیه خبری

گسترش اعتصابات در میان کارگران راه آهن

کارگران در بخشهای مختلف راه آهن با تاکید بر خواستهای خود در اعتصاب بسر میبرند. اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و عیدی پایان سال و قراردادهای موقت پیمانی و شرایط اسفناک کاری و معیشتی خواستهای اصلی کارگران راه آهن است. اخباری از این اعتصابات و اعتراضات را ملاحظه میکنید:

  • روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند اعتصاب کارگران خط و ابنیه فنی لرستان وارد چهارمین روز شد.
  • صبح روز ١٩ اسفند کارگران راه آهن ورامین بنا بر فراخوان قبلی دست به اعتصاب زدند. این کارگران تا امروز ۱۹ اسفند فرصت داده بودند که اگر مطالباتشان عملی نشود وارد اعتصاب خواهند شد. کارگران اولتیماتوم داده اند که چنانچه امروز عیدی آنها واریز نشود راهدارها امشب شیفت را تحویل نمیگیرند.
  • روز ١٩ اسفند کارگران راه آهن کرج در اعتراض به پرداخت نکردن چندین ماه بیمه و حقوق توسط مدیریت، دست به اعتصاب زدند۰این کارگران طی اولتیماتومی به همه ارگانها از جمله فرمانداری و استانداری و امام جمعه هشدار داده بود که چنانچه مطالباتشان تا روز سه‌شنبه پرداخت نشود دست از کار کشیده و وارد اعتصاب خواهند شد. اعتصاب این کارگران امروز شروع شده و تا زمان تحقق خواستها ادامه خواهد یافت.
  • روز ۱۸ اسفند کارگران راه آهن نورآباد اراک بدلیل پرداخت نکردن حقوق و مزایا دست به اعتصاب زدند.

کارگران راه آهن تجربه درخشانی از برپایی اعتصابات سراسری دارند. فضای اعتراضی در میان این کارگران خصوصا در این روزهای پایان سال زمینه برپایی اعتصاب سراسری دیگری را در میان این کارگران بوجود آورده است. یک ابزار مهم سازمانیابی چنین اعتراضاتی ایجاد شورای سراسری هماهنگی اعتصاب با استفاده از مدیای اجتماعی و دخالت فعال همه کارگران راه آهن در سطح سراسری است.

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٠ اسفند ۱۳۹۹، ١٠ مارس ٢٠٢١

ادامه اعتراضات معلمان شیراز بخاطر حذف سنوات خدمتی

معلمان در تدارک اعتصابی سراسری هستند

  • روز ١٩ اسفند جمعی از معلمان استان فارس در اعتراض به حذف سنوات خدمتی فارغ‌التحصیلان دانشسرایی شاغل و عدم اجرای وعده وعیدها و نیز شرایط نابسامان آموزش، در محوطه اداره کل آموزش و پرورش شیراز تجمع کردند. در این تجمع یکی از معلمین به سخنرانی پرداخت و گفت: “من از قول همه همکاران میگم که درصورتی که به داد ما نرسید، علیرغم میل باطنی‌مان از ۱۵فروردین کلاس‌ها را زمین خواهیم گذاشت”.

در گزارش قبلی خبر دادیم که معلمان در اعتراض به سطح نازل دستمزدها و برای پیگیری مطالباتشان در تدارک اعتصاب سراسری دیگری هستند. معلمان بارها در تجمعاتشان بر افزایش حقوقها به بالای خط فقر ١٢ میلیونی، درمان و تحصیل رایگان برای همه، حق داشتن مسکن، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی همکاران دربند خود و پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها تاکید کرده اند. اعتراضها به پایین بودن قدرت خرید و سطح نازل حقوقها با خواست افزایش دستمزدها به بالای ١٢ میلیون یک جنبش قدرتمند در جامعه است و معلمان یک نیروی مهم این جنبش هستند. معلمان تجربیات ارزنده ای در برپایی اعتصابات سراسری دارند. از خواستها و مطالبات معلمان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٠ اسفند ۱۳۹۹، ١٠ مارس ٢٠٢١

اطلاعیه خبری

اعتراض کارگران فضای سبز بندرعباس، کارکنان سازمان آب اهواز و چند خبر دیگر

  • روز ٢٠ اسفند کارگران حوزه فضای سبز بندرعباس، در اعتراض به کسر حقوق خود در برابر ساختمان سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری بندرعباس، دست به تجمع اعتراضی زدند.
  • روز ٢٠ اسفند آبداران استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به تعویق هشت ماه مزد برای چندمین بار جلوی استانداری تجمع کردند .
  • روز ٢٠ اسفند کارکنان سازمان آب اهواز در کنار شرکت آب و فاضلاب اهواز و استانداری خوزستان در اعتراض به حقوق معوقه خود و بیمه سنوات پارسال دست به تجمع زدند.
  • روز ۱۹ اسفند چند صد نفر از کارکنان و نیرو‌های شرکتی و حجمی شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور در اعتراض به نابرابری حقوق و مزایا مقابل مجلس اسلامی دست به تجمع اعتراضی زدند. این کارگران خواهان لغو قراردادهای پیمانی و استخدام رسمی هستند. حذف آزمون تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی، همسان سازی حقوق ها و حذف شرکت‌های پیمانی واسط تامین نیرو از مهمترین خواسته‌های این کارگران است. این کارگران قبلا نیز در همین رابطه در ١٤ اسفند تجمع داشتند. بنا بر خبر ده‌ها هزار نفر از کارکنان و نیرو‌های فعلی شاغل در صنعت برق بصورت پیمانی کار میکنند و در استخدام رسمی دولت نیستند و شرایط حقوقی آن‌ها با وظایف مشابه با نیرو‌های رسمی فاصله چند برابری دارد.
  • روز ۱۹ اسفند کارکنان بیمارستان امام علی کرج در اعتراض به شرایط نامناسب کاری و عدم پرداخت معوقات مزدی دست به تجمع زدند.
  • روز ١٩ اسفند کارگران شهرداری اهواز درب ساختمان شورای اسلامی این شهر در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و قراردادهای موقت دست به تجمع زدند.
  • روز١٩ اسفند سرکوبگران شهرداری در تبریز بساط دستفروشانی را که در مقابل پاساژ مولوی مشغول کار بودند جمع کردند. در اعتراض به این تعرض وحشیانه دستفروشان به همراهی مردم و مغازه‌داران پاساژ مولانا به سمت فرمانداری تبریز تظاهرات کردند. در این حرکت اعتراضی ماموران انتظامی به مردم یورش برده و حداقل یک دستفروش را هم دستگیر کردند. دولت در قبال معیشت مردم مسئول است. همه افراد بدون درآمد و کم درآمد از جمله دستفروشان باید از پرداخت مقرری ماهانه در حد داشتن یک زندگی قابل قبول برخوردار باشند. درمان و تحصیل رایگان و داشتن مسکن حق مسلم همه مردم است. حزب کمونیست کارگری حملات سرکوبگران شهرداری به دستفروشان در تبریز را شدیدا محکوم کرده و بر گسترش مقابله مردمی با ماموران شهرداری در حمایت از این بخش از کارگران تاکید میکند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰ مارس ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …