گسترش اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت و گاز به «بیش از ۱۱۰ شرکت»

رادیو فردا:شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت می‌گوید اعتصاب کارگران پروژه‌ای در صنعت نفت و گاز پس از یک هفته به «بیش از ۱۱۰ شرکت» رسیده است.

این شورای کارگری روز چهارشنبه ششم تیرماه با انتشار اسامی شرکت‌هایی که کارگران آن در اعتصاب هستند، در شبکه اجتماعی تلگرام تأکید کرد که این کارگران تا رسیدن به مطالبات خود به اعتصاب ادامه خواهند داد.

این شورا یک روز پیش از آن تعداد کارگرانی را که به این اعتصاب پیوسته‌اند «بیش از ۲۰ هزار نفر» از «صد شرکت» اعلام کرده بود، که بر این اساس تعداد کارگران اعتصاب‌کننده نیز از این میزان فراتر رفته است.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت در روز سوم اعتصاب در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «حذف پیمانکاران، افزایش دستمزدها و ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت، مطالبات فوری ما است.»

https://t.me/shoranaft

در این بیانیه همچنین با اشاره به نام بیش از ۶۰ شرکت که کارگران آن در اعتصاب بودند، آمده که رسیدگی به «شرایط خوابگاه‌ها،‌ شرایط کاری و ایمنی محیط کار» از دیگر مطالبات کارگران است.

این شورا در بیانیه خود با اشاره به اینکه این اعتصابات در راستای «کمپین ۱۴-۱۴»، به معنای ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت است، نوشت که پیش از این اعلام کرده که در صورت عدم رسیدگی به مطالبات کارگران به «اعتصابات گسترده‌تر» دست خواهد زد.

در همین زمینه علیرضا میرغفاری، عضو شورای عالی کار،‌ روز دوشنبه دوم تیرماه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا از ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز در حمایت از پیمانکاران به کارگران معترض فعال در شبکه‌های اجتماعی خبر داده بود.

در پی افزایش افسارگسیختهٔ نرخ تورم در سال‌های گذشته و فاصله زیاد بین درآمد و هزینهٔ خانوار، اصناف و گروه‌های مختلف از جمله کارگران معلمان و بازنشستگان در سال‌های اخیر اعتراضات و اعتصابات گسترده‌ای را شکل داده‌اند.

این اقدامات اعتراضی در بحبوحه اعتراضات «زن زندگی آزادی» در پی مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد شدت گرفت، اما با سرکوب شدید حکومت همراه شد. رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

ادامه حملات حمله اسرائیل به بخش‌هایی از غزه. ١٢کشته

منابع فلسطینی از کشته شدن چندین نفر بر اثر حمله جدید ارتش اسرائيل به مناطقی …