گسترش کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۷۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در بیست و پنجمین هفته از کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” روز بیست و ششم تیر زندانیان محبوس در زندان‌های اردبیل و قائم‌شهر با دست‌زدن به اعتصاب‌غذا برای متوقف کردن اعدام‌ها به این کارزار پیوستند. بدین ترتیب تاکنون در یازده زندان کشور شماری از زندانیان به کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” پیوسته‌اند که شامل زندانیان محبوس در بندهای هشت، شش، چهار و زنان زندان اوین، واحدهای سه و چهار زندان قزل‌حصار، زندان مرکزی کرج، زندان خرم‌آباد، زندان تبریز، زندان خوی، زندان نقده، زندان مشهد و زندان سقز نیز می‌شود.

هدف از این کارزار اعتراض به اعدام‌ها در ایران و با شعار “نه به اعدام” است. در این کارزار نه فقط زندانیان سیاسی بلکه زندانیان متهم به جرایم دیگر نیز شرکت دارند.

خاطرنشان کنیم که جمهوری اسلامی به دلیل برگزاری مضحکه انتخاباتی‌اش، برای یک دوره کوتاه اعدام در زندان‌های مختلف ایران را متوقف کرده بود و در حال حاضر دوباره دور جدیدی از اعدام‌ها را شروع کرده است. در شش ماه گذشته حداقل ۲۴۹ مورد اعدام در ایران گزارش شده است.

اعدام در دست جمهوری اسلامی یک ابزار سیاسی برای مرعوب‌کردن جامعه و انتقام از مردمی است که این رژیم را نمی‌خواهند و در مبارزه‌ای هر روزه خواهان سرنگونی آن هستند. این نبردی از هر دو طرف برای ماندن است. رژیمی که علی‌رغم نفرت و اعتراض عمومی می‌خواهد به هر قیمت بماند، بخورد و بچاپد و استثمار کند و مردمی که نمی‌خواهند زیر فشار خردکننده‌ای که حکومت به وجود آورده است نابود شوند، می‌خواهند زنده بمانند و به یک زندگی بهتر دست یابند. فریادهای نه به اعدام که در زندان‌های ایران بلند است هم جنس همان مبارزه‌ای است که کارگران نفت، کارگران نیشکر هفت‌تپه و ذوب‌آهن و فولاد و بازنشستگان و معلمان و پرستاران برای داشتن شرایط کار و زندگی بهتر و دیگر خواست‌های انسانی دارند.

جنبش علیه اعدام مبارزه انسان‌ها در دفاع از حق حیات است که جانیان اسلامی علیه آن شمشیر کشیده‌اند. دشمنان مردم برای جان و زندگی انسان پشیزی ارزش قائل نیستند. اما ما از حق حیات و حق برخورداری شهروندان از یک زندگی مرفه و شایسته دفاع می‌کنیم. به جنبش دفاع از زندگی، جنبش علیه اعدام بپیوندید و آن را هر چه بیشتر تقویت کنید!

اینرا هم بخوانید

جزای زن بودن در ایران – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۸۰۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …