گفتگوی تلفنی رئیس‌ شورای اتحادیه اروپا با رئیسی

هر گونه نشست و برخاست، مذاکره و گفتگوی مقامات اروپایی؛ از جمله این جناب با رئیس جمهور رژیم آدمکشان اسلامی و عضوی هیات مرگ در جریان قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ٦٧ محکوم بوده و نفرت و انزجار مردم ایران را به دنبال خواهد داشت. در حالیکه حمید نوری همکار رئیسی در سوئد محاکمه میشود؛ رئیس شورای اروپا مشغول گفتگو و مذاکره بر سر “منافع مشترک” دو طرف است. نشست وبرخاست مقام ها اروپایی با جمهوری اسلامی و مقاماتش یک دهن کجی آشکار به مبارزه مردم برای رهایی از شر حکومت تروریستهای اسلامی حاکم بر ایران بوده و بشدشت محکوم است. جای جتنیانی چون رئیسی پشت میزه محاکمه به جرم ارتکاب جنایت بر علیه بشریت است.روزنه . ادامه خبر

شارل میشل، رئیس‌ شورای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با رئیسی گفت که بروکسل و تهران برای همکاری با یکدیگر بر سر موضوعات منطقه‌ای و جهانی «منفعت مشترک» دارند.به گفته رئیس شورای اتحادیه اروپا دو طرف در جریان این تماس تلفنی «تحولات افغانستان و اهمیت از سرگیری فوری» مذاکرات وین را بررسی کردند.شارل میشل، رئیس‌ شورای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران گفت که بروکسل و تهران برای همکاری با یکدیگر بر سر موضوعات منطقه‌ای و جهانی «منفعت مشترک» دارند.

اتحادیه اروپا از ماه گذشته و پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان نگران مهاجرت گسترده افغان‌ها به سوی کشورهای اروپایی است. بروکسل در همین راستا در تلاش است تا با کشورهای همسایه افغانستان برای جلوگیری از موج ورود پناهجویان همکاری کند.میشل در این باره گفت که «ایران به عنوان همسایه افغانستان نقش تاریخی مهمی را در میزبانی از افغان‌ها ایفا کرده است.»

رئیس شورای اتحادیه اروپا درباره آینده مذاکرات وین و سرنوشت توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بین ایران و قدرت‌های جهانی گفت که بروکسل به همکاری با همه طرف‌های برجام و آمریکا ادامه خواهد داد تا از اجرای کامل این توافق اطمینان حاصل کند.وی در عین حال خواستار استفاده از «فرصت دریچه دیپلماتیک موجود» برای تقویت امنیت در منطقه شد.

رئیسی نیز در مکالمه تلفنی با شارل میشل گفت: «طبیعی است در صورت برخورد غیرسازنده در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتظار اینکه ایران واکنش سازنده باشد منطقی نیست. اقدامات غیرسازنده طبیعتا مخل مسیر مذاکره نیز هست.»رئیس جمهوری ایران همچنین «همکاری» تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را «نمونه بارزی از اراده ایران برای شفافیت در فعالیت‌های هسته‌ای» دانست.

اینرا هم بخوانید

تجمع بازنشستگان فولاد در چند استان

بازنشستگان فولاد روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه، در استانهای تهران، اصفهان، دامغان، خوزستان، شاهرود، قائمشهر …