گوهر عشقی با ارده‌ای آهنین- بابک یزدی

مندرج در ژورنال شماره ۸۴۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

گوهر عشقی، مادر مبارزِ زنده‌یاد ستار بهشتی در حمایت از دایه مینا سلطانی مادر جاوید نام، شهریار محمدی اعلام اعتصاب غذا در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران کرده است. دایه مینا هم اکنون که در اطلاعات ارومیه در بازداشت بسر می‌برد نیز در اعتراض به دستگیری خود دست به اعتصاب غذا زده است.

گوهر عشقی عزیز – این عشق همه مبارزین راه آزادی و برابری – برای آزادی دایه مینا و دادخواهان زندانی و همه زندانیان سیاسی و در اعتراض به احکام اعدام شریفه محمدی و پخشان عزیزی روز دوشنبه دوم مهر را برای این اعتصاب غذا در مقابل دفتر در نظر گرفته است. این تهدید به اعتصاب وسیعاً در مدیای اجتماعی بازتاب یافته و باعث وحشت رژیم از این حرکت اعتراضی شده است.

در تورنتو نیز میلاد محمدی – برادر جان‌باخته شهریار محمدی و پسر دایه مینا – همراه با دوستان در حمایت از گوهر عشقی و برای آزادی مادرش و همه زندانیان سیاسی دست به تحصن زده‌اند. میلاد و دوستان ۲۴ ساعته در “میدان مل لسمن” این تحصن را ادامه می‌دهند.

نیروهای امنیتی رژیم اسلامی در وحشت از این اقدام سیاسی مهم، شب گذشته – یکشنبه ۱ مهر – خانه گوهر عشقی را به محاصره درآورده‌اند و روز دوشنبه نیز با اعمال کنترل و فشار از خروج این “گوهر بی‌همتا” از شهرستان رباط کریم جلوگیری کردند.

گوهر عشقی یک نفر نیست، یک انقلاب است؛ یک خشم عمومی و یک جنبش برای رهایی است. وحشت رژیم اسلامی هم تنها از یک فرد نیست. این رژیم در چهره و عمل گوهر عشقی جوانان و نوجوانان بسیاری را می‌بیند که از گوهر الهام و نیرو می‌گیرند و در مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی مصمم‌تر می‌شوند. زنان آزادیخواه با فریاد آزادیخواهیِ این اسطوره مقاومت با عزم بیشتری بی‌حجابی را عمومی‌تر می‌کنند و مردم خواب از چشمان هراسیده جمهوری اسلامی می‌ربایند. در ایران عمل فردی افراد به دریایی از اعتراض وصل می‌شود و رژیم را در موج‌های بلند خود غرق می‌کند.

ضمن حمایت گسترده‌تر از گوهر عشقی عزیز، مبارزه فردی و جمعی را تکثیر کنیم. این راه مبارزه با جمهوری اسلامی است.

اینرا هم بخوانید

عاشورای رژیم اسلامی در کانادا و اعتراض ما – بابک یزدی

مندرج در ژورنال شماره ۷۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …