یورش نیروهای اسرائیل به بیمارستان ناصر در خان‌یونس؛ «جان بیماران مراقبت‌های ویژه در خطر است»

به روز شده در یک ساعت پیش

ارتش اسرائیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که تعدادی از مظنونان عملیات بیمارستان ناصر را دستگیر کرده است.

ساعاتی قبل نیروهای ویژه ارتش اسرائیل وارد بیمارستان ناصر در خان یونس شده‌اند. این بیمارستان بزرگترین مجتمع خدمات درمانی غزه است که از قبل در محاصره نیروهای اسرائیل بود.

این بیانیه تاکید کرده است که هدف از «عملیات دقیق و محدود» یافتن افرادی از حماس است که ظن آن می‌رود در حملات هفتم اکتبر به اسرائیل دست داشتند.

ارتش اسرائیل اضافه کرده است که «اطلاعات معتبری در اختیار دارد که حماس تعدادی از گروگان‌ها را در بیمارستان ناصر نگه داشته است و ممکن است اجساد آنها همچنان در آنجا باشد.»

منابع پزشکی می گویند نیروهای اسرائیلی به سمت بیمارستان شلیک کرده‌اند که در نتیجه آن یک بیمار کشته و تعدادی دیگر زخمی شده اند.

فیلم‌های ویدئویی نشان می‌دهد که کارکنان پزشکی با عجله بیماران را با برانکارد از راهروی پر از دود می‌برند. یک پزشک این بیمارستان می گوید وضعیت «هر ساعت و هر دقیقه» در حال وخیم‌تر شدن است.

ویدئویی که توسط فلسطینی‌ها گرفته شده و توسط بی‌بی‌سی تایید شده است، صحنه داخل بیمارستان ناصر را نشان می‌دهد که نیروهای اسرائیلی برای ورود آماده می‌شوند.

نیروهای اسرائیلی پیشتر به هزاران فلسطینی آواره پناه گرفته در بیمارستان ناصر دستور تخلیه داد و اعلام کرد که «مسیر امنی» برای خروج آنها باز شده است.

ارتش اسرائیل می‌گوید که به کارکنان بیمارستان ناصر اطمینان داده است که می‌توانند به درمان بیماران غزه ادامه دهند، اما دکتر اشرف القادره، سخنگوی اداره بهداشت غزه که تحت مدیریت حماس است با آن مخالفت می‌کند.

او می‌گوید که نیروهای اسرائیلی در داخل بیمارستان ناصر، مدیریت این بیمارستان را مجبور کرده‌اند «بیماران مراقبت‌های ویژه را بدون تجهیزات پزشکی نگه دارند که جان آنها را در خطر جدی قرار می‌دهد.»

بر اساس تازه‌ترین آماری که مقام‌های بهداشتی غزه منتشر کرده‌اند، در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷ فلسطینی کشته و ۱۰۰۴ نفر زخمی شده‌اند.

عملیات امروز در بیمارستان ناصر پس از چند روز هشدار ارتش اسرائیل مبنی بر بررسی حمله به جنوبی‌ترین شهر غزه، رفح انجام شد.

صلیب سرخ از سازمان ملل خواست که مانع عملیات زمینی اسرائیل در رفح شود

روسای آژانس‌های امدادرسانی صبح امروز در ژنو از کشورهای عضو سازمان ملل درخواست کردند تا حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از عملیات زمینی اسرائیل در رفح انجام دهند.

میرجانا اسپولیاریک، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، گفت که او «قادر به توصیف رنج انسانی نیست» و هشدار داد که اگر رفح مورد حمله قرار گیرد، «این خونریزی به اعماق غیرقابل تصوری خواهد رسید.»

مارتین گریفیتس، هماهنگ‌کننده امداد اضطراری سازمان ملل نیز شرایط غزه را برای ارسال مؤثر کمک‌ها «تقریباً غیرقابل‌ ممکن» توصیف کرد و موضع سازمان ملل مبنی بر شرکت نکردن در تخلیه اجباری را تکرار کرد و گفت که این اقدام نقض قوانین بین‌المللی است.

کیت فوربس، رئیس فدراسیون صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر، که به تازگی از غزه بازگشته است، هنگام تشریح وضعیت غزه که آن را بدترین وضعیتی توصیف کرد که در ۴۳ سال گذشته دیده است، به گریه افتاد.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

ادعای زندان اصفهان در باره محدودیت تلفنی و ملاقات توماج صالحی

خبرگزاری حکومتی ایرنا با درج اطلاعیه زندان اصفهان مدعی شده که تماس تلفنی و ملاقات …