یونیسف: بیش از ۴۰۰ هزار کودک در لبنان آواره شده‌اند

به گزارش صندوق کودکان سازمان ملل طی سه هفته گذشته در لبنان بیش از ۴۰۰ هزار کودک از خانه‌های خود رانده شده‌اند. تد چایبان، معاون یونیسف در بیروت گفت تاکنون ۱۰۰ کودک در درگیری‌ها کشته و ۸۰۰ کودک دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) طی سه هفته گذشته در لبنان بیش از ۴۰۰ هزار کودک از خانه‌های خود رانده شده‌اند.تد چایبان، معاون یونیسف در بیروت گفت که از آوره شدن این تعداد کودک در این مدت کوتاه “بهت‌زده” شده است.

چایبان در مورد “از دست رفتن یک نسل” هشدار داد و افزود: «در حالی که اینجا نشسته‌ایم، یک میلیون و ۲۰۰ هزار کودک از دسترسی به آموزش و پرورش محروم شد‌ه‌اند.» او افزود که تمام مدارس بر اثر جنگ یا ویران شده‌اند و یا برای اقامتگاه‌های اضطراری آوارگان استفاده می‌شود.

چایبان تاکید کرد که بیشتر کودکان آواره به دلیل مواجهه با خشونت‌های مکرر و شنیدن صدای گلوله‌باران و تیراندازی، به‌شدت درچار ترس و واهمه شده و با هر صدای بلندی وحشت‌زده می‌شوند.

اسرائیل در واکنش به حمله گروه‌های تروریستی حماس و حزب‌الله جنوب لبنان را هدف قرار داده است. به گزارش وزارت بهداشت لبنان تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ نفر کشته شده‌اند که ۷۵ درصد از این شمار در ماه گذشته میلادی جان خود را از دست داده‌اند.به گفته معاون یونیسف تاکنون ۱۰۰ کودک در درگیری‌ها کشته  و ۸۰۰ کودک دیگر نیز زخمی شده‌اند. دویچه وله

اینرا هم بخوانید

٢٤مهر: یازدهمین هفته سه شنبه های اعتراضی همکاران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری

امروز سه شنبه ۲۴ مهر همکاران ارکان در پالایشگاه های هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم …