یک شکست دیگر برای ترامپیستها

میدانم که برخی دوستان از اینکه خیلی علیه ترامپ بنویسی خوششان نمی آید. چونکه ترامپ دندان قروچه ای علیه حکومت اسلامی رفته است. اما اشتباه نکنید. این جناب یک موجود خبیثی از جنس همین حکومت اسلامی در آمریکاست. من در آمریکا زندگی نمیکنم اما میدانم و می بینم که اگر اتفاقی بخواهد با ابتکار ترامپ یا فاشیستهای دیگر در ایران بیفتد از همین جمهوری اسلامی بهتر نخواهد بود. بعدا یک جایی بحث مفصلی در مورد اینکه پشت این ترامپ دوستی اپوزیسیون ناسیونالیستی چه جریان عقب مانده ای خوابیده است خواهیم کرد. فعلا همین را داشته باشید
اما برگردیم سر اصل خبر دیروز که حتما شنیده اید. یک دادگاه تجدید نظر امریکا دیروز ٩ فوریه بر علیه تصمیم ترامپ رای داد. یعنی ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور به آمریکا را لغو کرد. حالا ترامپ میخواهد یک مرحله دیگر شکایت را بالاتر ببرد و به دادگاه عالی شکایت کند. در تویترش نوشته است که “در دادگاه یکدیگر را خواهیم دید” و بعضی ها جوابش را داده اند که ” جناب ترامپ ما در دادگاه یکدیگر را دیدیم. و شما شکست خوردید. متوجه نشدید؟!”
جالب اینست که در خود تیم ترامپ هم اختلاف نظرهایی بروز کرده است. نامزد ترامپ برای پست دیوان عالی نیل گرسچ در پاسخ به ترامپ که گفته بود این سه قاضی به اندازه دانش آموزان دبستان هم متوجه قضاوت نیستند، نوشت که این حرفها تضعیف کننده و روحیه خرد کن است.
نکته ای که باید توجه کرد اینست که ترامپ یک نفر نیست. یک جنبش کثیف را نمایندگی میکند که برای بشریت خطرناک است. دنیا قبلا این جنش را با هیتلر تجربه کرده است. همین امروز مثل اینست که جنایتکاری مثل خمینی یا خامنه ای را در راس دنیا بگذارند. اگر اینطور بشود آیا همه دنیا نباید علیه او باشند؟ آیا فاجعه ای عظیم به دنبال نخواهد بود؟ هیچ تردیدی در این نباید داشت. فاشیسم اسلامی و فاشیسم غربی و هر تفکر سیاسی که جز خودش برای هیچ کس و زندگی هیچکس ارزش و احترامی قائل نباشد بشدت برای بشریت خطرناک است.
من و شما که از ایران آمده ایم حتما از جمهوری اسامی بیشتر از هر حکومت دیگری تنفر داریم. اما نمیدانم چرا برخی دوستان متوجه نمیشوند که اگر بخواهیم یک بار برای همیشه در ایران از شر سرکوب و دیکتاتوری و چپاول و دزدی خلاص شویم، باید به ارزشهای پیشرو انسانی در دنیا بچسبیم نه اینکه به هر جانور خبیثی مثل بوش و ترامپ دخیل ببنیدیم. ناسیونالیستهای ایرانی اکثرا دارند از ترامپ حمایت میکنند و یک بار دیگر ثابت میکنند که دنبال این هستند که خودشان به نان و نوایی برسند نه مردم. این یک رسوایی است. و خوشبختانه بدجوری اشتباه میکنند. ترامپ و فاشیسستها آبی برای آنها هم گرم نخواهند کرد. و دنیای انسانی هم ترامپ و هم جمهوری اسلامی را در سوراخ خواهد کرد. اما اینکه چه هزینه ای برای این جدال بپردازیم هنوز معلوم نیست.
این را هم اشاره کنم که من به کل جریانات موجود در جبهه ضد ترامپ توهمی ندارم. جبهه ضد ترامپ خیلی موزائیکی و رنگارنگ است. این جبهه اگر بخواهد پیروز شود و مانع یکه تازی فاشیستها در سطح دنیا شود باید با سیاست انسانی جلو بیفتد، باید رنگ و بوی چپ تر و انسانی تری بخود بگیرد. ضدیت با ترامپ نباید بهانه ای برای دفاع از اسلامی ها و ناسیونالیسم و مرتجعین دیگری بشود. متاسفانه یک گرایش عقب مانده که خودرا “ضد امپریالیست” میخواند به بهانه ضدیت با امریکا و ترامپ به هر گرایش عقب مانده ای آمتیاز میدهد و بقول خودش از “نسبیت فرهنگی” دفاع میکند. دفاع از ارزشهای جهان شمول انسانی، دفاع از منزلت و حرمت انسانی در همه جای دنیا بسیار مهم است. هیچ فرهنگ و مذهبی که حقوق کودک و زنان و مردم را پایمال میکند یک ذره قابل احترام نیست و نباید تطهیر شود. جا انداختن این در دنیا کار سترگی میبرد. و تا زمانی که دست بالا پیدا کردن این گرایش جهان شمول و پیشرو قطعی نشده پیروزی هم در ابهام قرار میگیرد. اما فعلا همه در عقب راندن ترامپ هم صدا هستند. زنده و پایدار باشید ١٠ فوریه

اینرا هم بخوانید

قطعنامه شورای امنیت و امید پایان جنگ غزه؟ – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …