یک میلیون کودکان خارج از چرخه تحصیل

ایرنا؛یزدانی مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان با بیان اینکه با توجه به آمار موجود کودکان خارج از چرخه تحصیل حدود یک میلیون برآورد می‌شود، تصریح کرد: بخشی هم که وارد مدارس می‌شوند دچار این بحران هستند. مدارس غیرانتفاعی بسیار گرانقیمت هستند مانند مدارسی که تا ۱۰۰ میلیون تومان در سال از بچه‌ها می‌گیرند. مدارس دیگری هم هستند که کودکان در ساختمان‌های خشتی و روی حصیر درس می‌خوانند.

او ادامه داد: این مسئله حس جامعه‌پذیری و نوع‌دوستی به صورت عام در کودکان را ضعیف می‌کند. کودکی که در مدرسه‌ای درس می‌خواند که ۱۰۰ میلیون در سال برای این بچه‌ها هزینه کرده‌اند، فاصله زیادی با دیگر بچه‌ها خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه خشمی که کودک فقیر نسبت به کودکان ثروتمند دارد موجب تمایز و تعارض اجتماعی می‌شود و بخشی از حقوق کودک در یک جامعه‌ای که در آن نابرابری وجود دارد، از بین می‌رود، تاکید کرد: نظام آموزشی ما این حس را منتقل می‌کند. بخشی از این مسئله نیز در چرخه آموزش به صورت عام وجود دارد. بخش زیادی از خشونت علیه کودکان پنهان است و بخشی که در رسانه‌‌ها بیان می‌شود، بخش آشکار آن است.

او ادامه داد: البته نمی‌خواهیم بگوییم که معلمان مقصر هستند. بلکه کل مکانیز است که تولید خشونت می‌کند. معلمی که هزاران سختی دارد و هزار جور مشکل اقتصادی دارد و آموزش مستمر در ارتباط با کودکان نمی‌بیند، لازم است که خودش برای مهارت آموزی برای ارتباط با کودکان اقدام کند. از چنین فردی نمی‌توان انتظار داشت که تولید خشونت نکند. قطعا خشونت محکوم است و فرآیند آن را باید به صورت عمیق‌تر دید.از ایلنا

اینرا هم بخوانید

شکر رسما ۵۱ درصد نسبت به سال گذشته گران شد

دو هفته پس از انتشار فهرست جدید مشمولان دریافت ارز ترجیهی، وزارت جهاد کشاورزی امروز …