یک نماینده مجلس: ۷۰ درصد بودجه سالانه بدون رای نمایندگان بسته می‌شود

رادیو فردا،محمدرضا بادامچیمحمدرضا بادامچی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می‌گوید تنها «یک سوم» از بودجه کل کشور در مجلس بررسی می‌شود و نمایندگان مردم٬ «امکان رای درباره ۷۰ درصد بودجه را ندارند».

وی این موضوع را در حساب شخصی خود در توییتر منتشر کرده و از پایان بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ و ارسال آن به شورای نگهبان خبر داده است.

وی نوشته که «افکار عمومی باید بداند، تنها یک‌سوم بودجه کل کشور در مجلس بررسی می‌شود که صرفا به منابع و مصارف عمومی دولت خلاصه می‌شود».

این نماینده بدون توضیحی درباره نهاد یا نهادهای تصمیم‌گیرنده درباره دو‌ سوم دیگر بودجه کشور٬ افزوده که «به تعبیر دیگر، نمایندگان مردم٬ امکان رای درباره ۷۰ درصد بودجه را ندارند که عمدتا شامل منابع و مصارف شرکت‌های بزرگ دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها است».

وی خواستار بررسی «صد درصدی» بودجه ایران در مجلس شده و اضافه کرده که «برخی از بخش‌های برخوردار از بودجه دولتی، از چشم نهادهای نظارتی از جمله مجلس دور هستند و به همین دلیل غیرشفاف عمل می‌کنند».

بادامچی افزوده که وی و «تنی چند» از همکارانش٬ «برای شفافیت کل منابع و مصارف کشور، خواهان بررسی صد درصد بودجه» هستند.رئیس فراکسیون کار مجلس شورای اسلامی به نام این بخش‌ها اشاره‌ای نکرده است.

اینرا هم بخوانید

نتانیاهو: اسرائیل «با توافق یا بدون توافق» با حماس، وارد شهر رفح خواهد شد

نخست وزیر اسرائیل، همزمان با ادامه مذاکرات با گروه افراطی حماس با هدف برقراری آتش‌بس …