۱۰۰ کشته در حملات اسرائیل به رفح در جنوب غزه . هشدار سازمان ملل

اسرائیل از یک سری حملات هوایی، دریایی و توپخانه‌ای به رفح خبر داده است. خبرگزاری فلسطینی “وفا” به نقل از کادر پزشکی از کشته‌شدن بیش از ۱۰۰ نفر در حملات اسرائیل به جنوب غزه خبر داده است. طبق این گزارش کودکان و زنان در میان کشته‌‍شدگان هستند. صدها نفر دیگر نیز در این حملات در نقاط مختلف شهر زخمی شدند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای “سلسله حملات به اهداف تروریستی در منطقه “شبوره” در جنوب نوار غزه را تائید کرده است. اردوگاه آوارگان شبوره نیز در نزدیکی شهر رفح واقع شده است و صدها هزار آواره فلسطینی به دنبال سرپناه به این منطقه آمده‌اند. به گفته شاهدان عینی، هواپیماها، تانک‌ها و کشتی‌ها در این حملات شرکت داشتند. شبوره در نزدیکی شهر رفح واقع شده است و نیروهای زمینی اسرائیل هنوز در آنجا مستقر نشده‌اند.

 *سازمان ملل: مجازات دسته‌جمعی فلسطینیان ناقض قوانین بین‌المللی است

فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل وضعیت رفح در جنوب نوار غزه را “وحشتناک” توصیف کرد. تورک به مجله صبحگاهی تلویزیون اتریش گفت: «در حال حاضر یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر در رفح زندگی می‌کنند، قبل از شروع حملات اسرائیل به غزه این جمعیت فقط ۳۰۰ هزار نفر بوده است.»

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ادامه می‌دهد مردم غذای کافی ندارند و بسیاری از اعضای خانواده کشته شده خود را دیده‌اند و در چنین موقعیتی یک حمله دیگری هم برنامه‌ریزی می‌شود. تورک می‌پرسد “چه اتفاق بدتر از این باید بیفتد؟”

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد به شدت نگران اوضاع رفح است. تورک تاکید کرد مجازات دسته‌جمعی فلسطینی‌ها به ویژه قطع ارسال کمک‌های بشردوستانه، نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

*اسرائیل از سازمان ملل برای تخلیه غیرنظامیان درخواست کمک کرد

دولت اسرائیل پس از ماه‌ها انتقاد شدید از سازمان ملل متحد اکنون از نهادهای امدادی این سازمان در غزه خواسته است در تخلیه غیرنظامیان همکاری کنند.

ایلون لوی، سخنگوی دولت اسرائیل گفت: «ما از آژانس‌های سازمان ملل می‌خواهیم که همکاری کنند و نگوئید این غیرممکن است».

اسرائیل در آغاز نبردهای غزه از فلسطینیان خواست برای محفاظت از خود در برابر حملات به سمت جنوب حرکت کنند اما اکنون این کشور در حال برنامه‌ریزی برای حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه است.

در رفح به جای ۳۰۰ هزار نفر قبل از جنگ اکنون حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفرزندگی می‌کنند و مشخص نیست که این جمعیت انبوه در صورت حمله اسرائیل به کجا باید فرار کنند.

اینرا هم بخوانید

‏سیزدهمین روز تجمع اعتراضی کارگران کاغذپارس هفت تپه.

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ‏سیزدهمین روز تجمع اعتراضی کارگران کاغذپارس هفت تپه. “تجمع در مقابل …