۱۰۱ نفر در بمبارانها و درگیریها شبانه‌روز گذشته در سوریه کشته شدند

رادیو فردا:گزارش‌ها از مرگ دست‌کم ۲۸ غیرنظامی در بمباران‌های شمال غرب سوریه و در همین حال کشته‌شدن ۷۳ سرباز سوری و نظامیان متحد دمشق در شرق این کشور به دست اعضای داعش، طی ۲۴ ساعت گذشته، حکایت دارد.

خبرگزاری فرانسه روز شنبه (هشتم مهر) به نقل از ناظران حقوق بشر، مرگ ۲۸ غیرنظامی که چهار نفر از آنها کودک بوده‌اند را گزارش کرده‌است.

به گفته ناظران حقوق بشر سوری، این حملات هوایی «توسط هواپیماهایی ناشناس» در منطقه در دست شورشیان در استان ادلب و در نزدیکی مرز مشترک سوریه و ترکیه انجام شده‌است.

پیشتر نیز یک گروه حقوق بشری بریتانیایی از مرگ ۱۲ نفر در حمله هوایی به منطقه‌ای در ۲۰ کیلومتری شمال غربی ادلب خبر داده بود.

هنوز مشخص نیست که این حمله هوایی از سوی نیروی هوایی ارتش سوریه صورت گرفته یا مسئولیت این حملات با روسیه، متحد دمشق است.

با این حال گزارش‌ها از تشدید حملات هوایی سوریه و روسیه علیه مخالفان بشار اسد در این منطقه که تقریباً همه ادلب را تحت کنترل دارند، حکایت دارد.

سازمان پزشکان بدون مرز از تعطیلی اجباری بیمارستان‌ها در ادلب به دلیل افزایش حملات هوایی خبر داده‌است.

ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه، پنج‌شنبه گذشته بر تلاش برای ایجاد یک منطقه امن در ادلب توافق کردند.

تاکنون سه منطقه امن دیگر در شرق دمشق، بخش‌های جنوبی و مرکز حمص راه‌اندازی شده‌است.

کشته‌شدن ۷۳ نظامی به دست داعش

خبرگزاری آلمان نیز در گزارشی از کشته‌شدن ۷۳ سرباز سوری و نظامیان متحد دمشق بدست نیروهای داعش طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داده‌است.

بر اساس این گزارش، این نظامیان طی چند حمله اعضای گروه دولت اسلامی در مناطق بیابانی شرق سوریه کشته شدند.

یک گروه بریتانیایی ناظر بر وضعیت حقوق بشر در سوریه اعلام کرده که این حملات از پنج‌شنبه شب گذشته آغاز شد و بیشتر در مناطقی صورت گرفت که شبه‌نظامیان داعش به تازگی از دست داده بودند.

این منبع همچنین اعلام کرده که ۱۰ نفر از کشته‌شدگان، از اعضای حزب‌الله لبنان هستند که به عنوان متحد نزدیک بشار اسد، در جنگ داخلی این کشور شرکت دارند.

داعش نیز ۴۵ نفر از اعضای خود را در این حملات که به صورت همزمان و به ایستگاه‌های ایست و بازرسی دولت مرکزی انجام شد، از دست داده‌است.

حکومت اسلامی روز پنج‌شنبه، فایلی صوتی از ابوبکر بغدادی، رهبر خود منتشر کرد که با وجود تضعیف غیرنظامیان، وعده ادامه مبارزه را داده است.

در هفته‌های اخیر، ارتش سوریه و نیز نیروهای دموکراتیک سوری تحت رهبری آمریکا ادعای بازپس‌گیری دیرالزور را مطرح کرده بودند. این منطقه در سال ۲۰۱۴ به تصرف داعش درآمده بود.

اینرا هم بخوانید

“غفران سوادی” معروف به ام فهد، اینفلوئنسر در بغداد به ضرب گلوله کشته شد

تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که “غفران سوادی” معروف به ام فهد، اینفلوئنسر عراقی در …