۱۳کشته در حمله هوایی به مواضع سپاه در شرق سوریه

شماری از رسانه‌ها گزارش داده‌اند که بامداد سه‌شنبه هفتم فروردین چندین حمله هوایی علیه مواضع سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در شرق سوریه انجام شد.دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارش‌های خود شمار کشته‌شدگان را ۱۳ تن اعلام کرد و افزود ۱۲ نفر از آن‌ها نیروهای سپاه پاسداران بوده‌اند. «یک شخصیت بلندپایه ایرانی» نیز در میان کشته‌شده‌ها است. این ادعا از سوی منابع مستقل تأیید نشده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نام فرد سوری کشته شده را «عماد عدنان شهاب» اعلام و او را «مهندس» معرفی کرده است.رسانه‌های حکومتی ایران، از جمله خبرگزاری تسنیم، گزارش داده‌اند که در این حملات دست‌کم ۲۰ تن زخمی شدند.

اسرائیل هنوز به این خبر واکنش نشان نداده است. این کشور در بیش از یک دهه جنگ داخلی در سوریه بارها پایگاه‌ها و مقر نیروهای شبه‌نظامی وابسته به سپاه پاسداران را به ظن انتقال اسلحه و مهمات برای گروه حزب‌الله لبنان هدف حملات خود قرار داده است.بر اساس گزارش‌های مختلف، حملات بامداد سه‌شنبه علیه مواضعی در شهر البوکمال، محل مسکون میادین، و کوی القصور دیرالزور انجام شده است.
همچنین به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در این حملات یک ویلای متعلق به سپاه پاسداران در محله «الفلات» دیرالزور، یک مقر فرماندهی در نزدیکی منطقه العباس دیرالزور، و دو محل در شهر البوکمال هدف قرار گرفتند. رادیو فردا


اینرا هم بخوانید

درخواست کمک اردن از کشورهای عربی برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و اسلحه مرتبط با جمهوری اسلامی

اردن از کشورهای عربی همسایه خود خواست با افزایش نگران‌کنندهٔ قاچاق مواد مخدر و اسلحه …