۱۳ خرداد: سومین روز از دور جدید اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

امروز پنجشنبه ۱۳ خرداد ۳۰۰ نفر از کارگران بخش کشاورزی و بخش زیربنایی خدمات شرکت نیشکر هفت تپه برای سومین روز برای پیگیری مطالباتشان روبروی گیت ورودی در مقابل دفتر حراست شرکت دست به تجمع زدند. بنا بر خبرها در حرکت اعتراضی این روز مامورین نیروی انتظامی از ورود سه نفر از کارگران جلوگیری کرده و یکی از ماموران پاسگاه هفت تپه که گفته میشود رئیس پاسگاه بوده است برای متفرق کردن کارگران اعتصابی اقدام به تیراندازی هوایی کرده و کارگران اعتصابی را به خارج از درب ورودی شرکت فرستادند. اما کارگران به اعتراض خود ادامه دادند.

کارگران نیشکر هفت تپه از آغاز سال ۱۴۰۰ مزدی دریافت نکرده اند و ندادن حقآبه کشاورزی این شرکت را با نابودی روبرو کرده و بدین ترتیب شغل و معیشت کارگران به خطر افتاده است.

دارودسته های شکست خورده اسد ‌بیگی و حکومتیان با تشدید فشار بر کارگران نیشکر هفت تپه و دسیسه های مختلف از جمله نپرداختن دستمزدها، ندادن حقابه و بیرون بردن اموال شرکت و تلاش برای امنیتی کردن شرکت تلاش در خنثی کردن موفقیت کارگران نیشکر هفت تپه و ایجاد تفرقه در صفوف آنان را دارند. آنها برای اهداف کثیف خود حتی از تهدید جانی کارگران نیشکر هفت تپه نیز فروگذار نکرده اند. کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که اگر کوچکترین اتفاقی برای یکی از کارگران بیفتد، عواقبش با نظری دادستان و مقامات امنیتی استان است. کارگران نیشکر هفت تپه هوشیارانه و با قدرت تصمیم گیری شورایی خود متحدانه در مقابل این دسیسه ها ایستاده اند و اولین تلاششان حفظ هفت تپه در دفاع از زندگی و معیشتشان است.

کارگران خواستار تعیین تکلیف فوری وضعیت مدیریت شرکت و گسیل یک نفر از سوی دولت و اداره آن تحت نظارت شورایی کارگران هستند و اعلام کرده اند که اگر فورا معضل بی آبی حل نشود و دستمزدهایشان پرداخت نگردد اعتراضاتشان را گسترده تر خواهند کرد. بازگشت به کار همکاران اخراجی، بسته شدن پرونده های امنیتی و پایان دادن به امنیتی کردن اعتراضات از دیگر مطالبات فوری این کارگران است. وضعیت نیشکر هفت تپه همچنان اضطراری است. از کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

13 خرداد ۱۴۰۰، ۳ ژوئن ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

پلیس قم:به صاحبان١٥٠پیام رسان در عرصه کسب و کارهای خانگی، اصناف افراد معروف و… تذکر داده شد

قم نیوز،سرهنگ فرزادپور رییس پلیس فتای استان گفته است: به 150 صفحه کسب و کارهای …