۱۵بهمن: تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد و دو خبر دیگر

امروز پانزده بهمن بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به وخیم تر شدن هر روزه وضع معیشتی خود و برای پیگیری مطالباتشان مثل یکشنبه های هر هفته در شهرهای مختلف تجمع کردند. این تجمعات و اعتراضات در شهرهایی از جمله شوش، کرمانشاه، اهواز  و اراک برگزار شدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه با همراهی جمعی از بازنشستگان فرهنگی و مخابرات انجام شد. یک بنر برجسته این تجمع با نوشته “لشکری، کشوری، تامین اجتماعی” اتحاد اتحاد ” بود  که جمعیت ۲۵ میلیونی بازنشستگان در سطح سراسری را به اتحاد فرا میخواند. در این تجمع بازنشستگان بر سر خواستهایشان سخنرانی داشتند. یکی از این بازنشستگان در اعتراض به بیمه تکمیلی و بی تامینی ها گفت:”سوال اینست چرا بجای بیمه رایگان (ماده ۵۴ )، بیمه تکمیلی به ما تحمیل شده است ؟ یک مطالبه سراسری بازنشستگان بیمه رایگان است که بر روی دست نوشته هایشان نقش بسته است.

در اهواز بازنشستگان مقابل درب اداره کل سازمان تامین اجتماعی این شهر تجمع و با فریاد شعارهای اعتراضی خود تا میدان فرهنگ شهر راهپیمایی کردند.

همزمان با بازنشستگان تامین اجتماعی، بازنشستگان فولاد نیز در این روز در شهرهای اصفهان و تهران تجمع داشتند. در اصفهان بازنشستگان فولاد با شعار ” آقازاده ها آمریکا، گرونی اش مال ما” بساط چپاول و تبعیض و نابرابری را به چالش کشیدند.

اعتراضات در میان بخش های مختلف کارگران وسیع است. از جمله روز گذشته چهارده بهمن  جمعیت قابل توجهی از پرستاران در خرم آباد در اعتراض به مشکلات معیشتی و کاری خود  در مقابل استانداری تجمع کردند. سطح نازل حقوقها و تاخیر در پرداخت آن،  تبعیض در پرداخت تعرفه‌های پرستاری و اجرایی نشدن کامل آن، فشار سنگین کاری و اضافه کاریهای اجباری، اخراجها و قراردادهای پیمانی از جمله موضوعات اعتراض پرستاران است که بخاطر آن تجمعات بسیاری داشته اند. در تجمع روز چهاردهم بهمن در خرم آباد پرستاران در اعتراض به فقر و دزدی ها شعار میدادند:”وعده وعید کافیه سفره ما خالیه”، “تعرفه ما کجاست توی جیب شماهاس”.

در این روز همچنین کارگران شهرداری نوش‌آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل در اصفهان  به دلیل معوقات مزدی تجمع و اعتراض کردند. 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ بهمن ۱۴۰۲،  ۴ فوریه ۲۰۲۴

 تصایر و فیلم از اینجا

https://t.me/wpi_hkki

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …