۱۵ زن در عراق به اتهام عضویت داعش به اعدام محکوم شدند

بی بی سی:دادگاهی در عراق ۱۵ زن ترک را به اتهام عضویت و همکاری با گروه موسوم به دولت اسلامی(داعش) به اعدام محکوم کرده است.

این دادگاه گفته است که این زنان با اعضای داعش ازدواج کرده‌ بودند و برای آنها کمک‌های لجستیکی فراهم کرده‌اند. به گفته دادگاه این اتهامات آنها به اثبات رسیده است.

همچنین گفته شده که عده ای از این زنان به افراط‌گرایان اسلامی در حملاتشان کمک کرده‌اند.شماری زیادی از زنان خارجی دیگر هم قبلا به اتهام‌های مشابه محکوم به مرگ شده‌اند. برخی هم محکوم به حبس ابد شده‌اند.

صدها زن خارجی دیگر که در جنگ دولت عراق علیه داعش دستگیر شده‌اند، قرار است محاکمه شوند.گروه‌های مدافع حقوق بشر از احکام و روند قضایی انتقاد کرده‌اند و آن را غیرمنصفانه توصیف کرده‌اند.

آمار دقیقی از پیکارجویان خارجی که در جریان نبرد با داعش در عراق دستگیر شده‌اند در دست نیست اما فرماند‌هان عراقی و نیروهای کرد می‌گویند که صدها نفر در جریان جنگ تسلیم شده‌اند.در تابستان سال گذشته میلادی نیروهای عراقی شهر موصل را پس از سه سال در عملیاتی که ماه‌ها طول کشید از داعش پس گرفتند.عراق حدود دو ماه پیش رسما اعلام کرد که در مقابل داعش پیروز شده است.گفته می‌شود که تعداد زیادی از پیکارجویان هم در بین مردم عادی و غیرنظامیان فرار کرده‌اند.

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …