۱۶۵ هزار زن معتاد در ایران

خبرگزاری آنا: فرید براتی  معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۱۶۵ هزار زن معتاد در کشور وجود دارد، گفت:‌ از این تعداد ۱۲ درصد آنها بی خانمان و معتادان پرخطر بوده و همچنین ۵ درصد آن‌ها متاهل و دارای همسر معتاد هستند.

وی درباره آمار زنان متجاهر موجود در تهران گفته است: آمارها متفاوت است یعنی نیروی انتظامی و پلیس مواد مخدر وجود بین هزار تا یک هزار و ۵۰۰ زن متجاهر را تخمین زده‌اند ولی ما معتقدیم که ۸۰۰ زن متجاهر بیشتر در تهران وجود ندارد.تاکنون ۸۰۰ معتاد زن متجاهر غربالگری شده‌اند که سه نفر مبتلا به HIV و دو مورد زخم باز و دو مورد باردار در بین این زنان بوده است.

براتی درباره نگهداری از زنانی که دچار بیماری‌های خاص بودند در بین معتادان گفته است: در گذشته ورود اینگونه بیماران به مراکز درمانی معتادان ممنوع بود و از دانشگاه علوم پزشکی درمان را شروع می کردند اما اخیرا در تغییراتی که در پروتکل سازمانی انجام شد تمامی معتادان بدون اهمیت دادن به بیماری در آن مراکز مورد خدمات قرار می‌گیرند.

وی درباره ادغام بیماران مبتلا به HIV با معتادان دیگر اظهار کرد: استدلال وزارت بهداشت این است که درمان HIV در دستور کار قرار دارد و درمانهای موثرتری خواهد داشت و به لحاظ نگهداری آنها مشکلی وجود ندارد.

چهار مرکز درمانی برای زنان معتاد وجود داشت که یکی از آنها کمپ زنان متجاهر بود که توسط یکی از همان زنان معتاد به آتش کشیده شد. همه جور معتاد در مراکز وجود دارد ولی عمدتا زمانی که متاهل بودند پس از گرایش به مصرف مواد مخدر، مطلقه شدند.وی با بیان اینکه ۱۶۵ هزار زن معتاد در کشور وجود دارد گفت:‌ از این تعداد ۱۲ درصد آنها بی‌خانمان و معتادان پرخطر هستند که ۵ درصد آنها متاهل بوده و همسرشان به مانند خودش معتاد است.

اینرا هم بخوانید

سخنگوی ستاد انتخابات رژیم مدعی شد۹۷ هزار و ۹۶۷ رای از ایرانیان خارج از کشور اخذ شده است

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات حکومت آراء اخذ شده از ایرانیان مقیم خارج از کشور …