۱۷ نفر از کارگران شرکت آذرآب به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند!

روز ۲۲ شهریور سخنگوی قوه قضائیه حکومت اسلامی از تبدیل محکومیت هفده کارگر معترض آذر آب در اراک به جریمه نقدی خبر داد. این کارگران بخاطر اعتراضات و پیگیری مطالباتشان به ۳ ماه و یک روز حبس و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده بودند. در برابر این حکم جنایتکارانه موجی از اعتراض در جامعه به جریان افتاد. زیر فشار این اعتراضات حبس ۹۱ روزه هر کدام از این کارگران به پرداخت ۷ میلیون تومان جزای نقدی و حکم شلاق آنان به پرداخت سی میلیون ریال جریمه، آنهم بصورت تعلیقی یکساله تبدیل گردید و بعلاوه گفته شده است که کارگران حق شکایت به دادگاه تجدید نظر را دارند.

روشن است که حکومت اسلامی زیر فشار اعتراضات در جامعه از شلاق و زندان به جریمه نقدی عقب نشسته است. اما این تمام مساله نیست. سوال اینست که چرا کارگر معترض باید حکم زندان و شلاق و جریمه بگیرد؟ کارگرانی که به دلیل دستمزدهای زیر خط فقر و نا امنی شغلی اعتراض کرده اند، ‌روشن است که به پرداخت جریمه نقدی چند میلیونی اعتراض دارند و کلا این محکومیتها و احکام ضد انسانی را محکوم میکنند و خواهان لغو تمامی احکام زندان و جریمه و شلاق علیه کارگران معترض هستند.

شورای بازنشستگان ایران طی اطلاعیه ای در گزارش مربوط به این خبر اعتراض خود را به پرونده سازی های این چنینی و احکام صادره برای کارگران معترض آذر آب اعلام داشته است که در بخشی از آن چنین آمده است:”این حکم به علت اعتراضات خردادماه کارگران شرکت آذرآب صادر و ابلاغ شده بود.اعتراض کارگران برای تامین معیشت و پیگیری حق و حقوق پایمال شده شان با احکام حبس و شلاق و جرائم نقدی از طرف حکومت مواجه میشود. کارگر برای بی پولی اعتراض میکند اما به جزای نقدی محکوم میشود. ای کسانیکه در سازمان جهانی کار نشسته اید و نمایندگان حکومت را بعنوان نماینده کارگران پذیرفته اید! کارگران ایران میدانند که چشمتان را بر این واقعیت هائی که کمتر در جهان اتفاق میافتد بسته اید”.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی (FTN) تعرض حکومت اسلامی به کارگران معترض شرکت آذرآب و صدر احکام زندان و شلاق و جریمه برای آنان را شدیدا محکوم میکند و خواهان لغو این احکام و عملی شدن خواستهای کارگران برای افزایش دستمزدها و امنیت شغلی است. ما از همه نهادهای کارگری در ایران و در سطح جهان میخواهیم که به جریمه کردن و محکوم کردن کارگران آذر آب وسیعا اعتراض کنند. با اتحاد همه بخشهای جامعه علیه سرکوب میتوانیم و باید پاسخ این تعرضات حکومت را بدهیم.

.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

22 شهریور 1401

Shahla.daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com/

اینرا هم بخوانید

حمایت انقلاب زنانه از فراخوان اعتصابات سراسری چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ روز جهانی کارگر

برپاخیز برای زن زندگی آزادی! در اعتراض به جنگ علیه زنان در دور جدیدِ تحمیل …