۲۰ میلیارد دلاراز کشور خارج شد. کسی پاسخگو نیست

حسین راغفر استاد دانشگاه الزهرای حکومت در باره تقلای حکومت برای دریافت وام از صندوق بین المللی پول گفته است: در حالی که ۲۰ میلیارد دلار در جریان یک فساد بزرگ از کشور خارج شد و کسی هم در این رابطه پاسخگو نیست، امروز برای ۵ میلیارد دلار دست‌مان را به سوی بانک جهانی و نهادهای بین‌المللی دراز کردیم.

استقراض خارجی مشروط و مشکل‌آفرین است

وی درباره استقراض خارجی کشورمان در این شرایط اظهار داشت: هر نوع استقراضی مشروط بوده و در این شرایط هم مشروط خواهد بود و مشکلات جدی و گسترده‌ای را به دنبال خواهد داشت و بعد از جنگ تاکنون این مشکلات در حوزه اقتصاد کشور وجود داشته، رشد کرده و محدودیت‌های جدی برای سیاست‌گذاران ایجاد کرده است.

راغفر با بیان اینکه استقراض مشروط در این شرایط فاجعه است، گفت: در حالی که 20 میلیارد دلار در جریان یک فساد بزرگ از کشور خارج شد و کسی هم در این رابطه پاسخگو نیست، امروز برای 5 میلیارد دلار دست‌مان را به سوی بانک جهانی و نهادهای بین‌المللی دراز کردیم.

وی با بیان اینکه این بدهی‌ای است که باید دولت‌های بعدی آن را بپردازند، گفت: قطعا برای پرداخت این وام شرط مصرف کالاهایی را می‌گذارند که مطمئن باشند به فعالیت‌های تحریمی کشور کمک نمی‌کند و عمدتاً برای واردات دارو و خوراک این وام را می‌دهند که این جریان هم به مافیاهای واردات نهاده‌های غذایی در کشور کمک خواهد کرد و منافع ملی برای ما نخواهد داشت.از ایلنا

اینرا هم بخوانید

آیا گشت ارشاد جدید جواب داده است؟ تصاویر از حضور زنان بی حجاب در خیابانها و مراکز تهران. گزارش وب سایت حکومتی

وب حکومتی انصاف گزارشی از وضعیت بی حجابی با عکس های متنوع از محلات تهران …