۲۲ خرداد: تجمعات بازنشستگان مخابرات در چندین شهر و دو خبر دیگر

امروز ۲۲ خردادماه بازنشستگان مخابرات در شهرهایی چون یاسوج، شهر کرد، رشت، اهواز،  مشهد، اراک  و زاهدان همچون دوشنبه های هر هفته در اعتراض به فقر و گرانی و برای پیگیری مطالباتشان مقابل ساختمانهای شرکت مخابرات در شهر خود تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند. اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالاتر از رقم سبد هزینه معیشتی که به گفته خود بازنشستگان اکنون ۲۸ میلیون است،  درمان رایگان و پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها از جمله مطالبات بازنشستگان است.  در حرکت اعتراض این روز بازنشستگان شعار میدادند:”تا حق خود نگیریم هر روز همین بساط است”، “ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه”، “تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم”.

بازنشستگان مخابرات به  بالا کشیدن حق و حقوقشان توسط سهامداران عمده مخابرات و نهاد چپاولگر موسوم به “ستاد اجرایی فرمان امام” اعتراض دارند. طرح توسعه هفتم حکومت اسلامی که تعرضی به زندگی و معیشت همه کارگران و همه مردم است موضوع دیگر اعتراض آنهاست. خواستهای مشترکی اعتراضات بخش های مختلف بازنشستگان را به هم پیوند میدهد. بازنشستگان یک صدای رسای اعتراض کل جامعه هستند. از خواستها و اعتراضاتشان باید وسیع حمایت و پشتیبانی کرد.

در این روز همچنین جمعی از کارکنان رسمی، پیمانی، شرکتی و کارگران بخش‌های مختلف شهرداری یاسوج دراعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه و مطالباتشان دست به تجمع زدند و خواستار برکناری شهردار این شهر شدند. طبق گزارشات  نیروهای رسمی سه ماه و نیروهای شرکتی و قراردادی هشت و ۹ ماه است که  حقوق دریافت نکرده‌اند .

 آخرین خبر اینکه کارگران شرکت نیشکر میان آب شهرستان شوش دانیال  در اعتراض به خصوصی شدن این شرکت و دزدی های پشت پرده  خواهان لغو خصوصی سازی این شرکت شدند.  سطح نازل حقوقها، عدم امنیت شغلی و ایمنی محیط کار از دیگر موضوعات اعتراض این کارگران است. دستمزد این کارگران ۶ میلیون است که با توچه به نرخ هنگفت تورم چندین برابر زیر خط فقر است و کارگران به آن اعتراض دارند. طبق گزارشات مدیریت ۲۰ کرگر را با قرارداد دو ساله و مزد ماهانه شش میلیون استخدام موقت کرده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ خرداد  ۱۴۰۲،  ۱۲ ژوئن  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …