۲۴ کشته در ادامه حملات هوایی اسرائيل به غزه

مقامات بهداشتی غزه که در دست گروه تروریستی حماس است گفتند که نیروهای اسرائیلی در سه حمله هوایی جداگانه، در ساعات اولیه روز سه‌شنبه دست‌کم ۲۴ فلسطینی را در شهر غزه (شمال باریکه غزه) کشتند. یکی از کشته‌شدگان خواهر اسماعیل هنیه، رئیس حماس بود.

به گزارش رویترز ساکنان منطقه می‌گویند که تانک‌های اسرائیلی همچنین در طول شب، در عمق مناطق غربی رفح در جنوب باریکه غزه، چندین خانه را منفجر کردند.

به گفته منابع بیمارستانی، دو مورد از حملات هوایی اسرائیل دو مدرسه در شهر غزه را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۴ نفر شد. حمله دیگری به خانه‌ای در اردوگاه شاطی (ساحل)، یکی از هشت اردوگاه تاریخی پناهندگان نوار غزه، ۱۰ نفر دیگر را کشت.

خانه هدف قرار گرفته شده در اردوگاه شاطی متعلق به خاندان هنیه، رئیس سیاسی گروه حماس است که مقر گروهش در قطر است. اعضای خانواده هنیه و منابع بیمارستانی گفتند که یکی از خواهران هنیه به همراه سایر بستگانش کشته شدند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای آن شبه‌نظامیانی را در شهر غزه هدف قرار داده‌اند که در برنامه‌ریزی حملات به اسرائیل نقش داشته‌اند. این ستیزه جویان شامل برخی از کسانی بودند که در نگه داشتن گروگان‌ها و یا همچنین حمله فرا مرزی حماس در ۷ اکتبر شرکت کرده بودند.

در بیانیه ارتش اسرائيل آمده است که نیروی هوایی این کشور به دو ساختمان «تروریست‌های حماس» در شاطی و درج تفاح در شمال نوار غزه حمله کردند. ارتش گفت «تروریست‌ها از داخل مدارسی که حماس از آنها به عنوان پوششی برای فعالیت‌های تروریستی استفاده می‌کرد فعالیت می‌کردند.»

حماس استفاده از امکانات غیرنظامی مانند مدارس و بیمارستان ها را برای اهداف نظامی انکار می‌کند.این گروه حملات به دو مدرسه و خانه در اردوگاه شاطی را «قتل عام» توصیف کرد.به طور جداگانه، شاخه‌های مسلح حماس و گروه‌ هم‌پیمان آن، «جهاد اسلامی» در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که اعضای آن‌ها بمب‌های خمپاره‌ای را در شبانه روز به سمت نیروهای اسرائیلی در شرق رفح شلیک کردند.این گروه حملات به دو مدرسه و خانه در اردوگاه شاطی را «قتل عام» توصیف کرد.

شاخه‌های مسلح حماس و گروه‌ هم‌پیمان آن، «جهاد اسلامی» در بیانیه‌ای مشترک گفتند اعضای آن‌ها بمب‌های خمپاره‌ای را در شبانه روز به سمت نیروهای اسرائیلی در شرق رفح شلیک کردند.در خان یونس نیز منابع بیمارستانی گفتند که حملات توپخانه‌ای تانک‌های اسرائیلی چندین نفر را در یک کمپ چادری در غرب این شهر زخمی کرد.

آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد اعلام کرد هرج و مرج در غزه در حال شکل گیری است، چرا که باندهای قاچاق در غزه شکل گرفته است و این امر بر مشکلات ارسال کمک‌ها می‌افزاید.

یک ناظر جهانی گرسنگی نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که خطر بالای قحطی در سراسر نوار غزه همچنان ادامه دارد، چرا که درگیری‌ها بدون وقفه ادامه دارد و دسترسی به کمک‌های بشردوستانه همچنان محدود است.

حماس می‌گوید هر توافقی باید به جنگ پایان دهد. اما اسرائیل می‌گوید که تنها با توقف موقت در نبرد موافقت می‌کند چرا که می‌خواهد حماس را ریشه کن کند. حماس از سوی برخی کشورها از جمله آمریکا، گروهی تروریستی معرفی شده است. رادیوآمریکا

اینرا هم بخوانید

دادستانی هلند از بازداشت دو مظنون سوءقصد به جان فعال ایرانی خبر داد

RadioFarda دادستانی هلند می‌گوید دو مرد مسلح که به‌تازگی در این کشور بازداشت شده‌اند، مظنون …