۲۶ شهروند بهائی در شیراز به حبس و تبعید محکوم شدند

جامعه باید با صدای بلند اذیت و آزار شهروندان منتسب به بهاییت را محکوم کند. کلیه این احکام باید ملغی شود و به سرکوب این شهروندان پایان داده شود.

براساس دادنامه‌ای که در تاریخ ۸ خردادماه توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی محمود ساداتی صادر و به این شهروندان ابلاغ شده است، این شهروندان مجموعا به تحمل ۸۵ سال حبس، ۲۴ سال تبعید و منع خروج از کشور محکوم شدند. طبق این حکم این شهروندان باید به مدت ۲ سال روزانه خود را به اداره‌ اطلاعات استان معرفی کنند.

جرم این شهروندان ”تبانی و اجتماع به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور” اعلام شده است.مذهب رسمی باید لغو شود. اعتقاد به هر مذهبی و یا بی اعتقادی به مذهب باید بی قید و شرط آزاد باشد.

با سرنگونی جمهوری اسلامی پایان هر نوع حکومت مذهبی را برای همیشه اعلام میکنیم. دست مذهب را از زندگی مردم، از دولت، آموزش و پرورش و از سیستم قضائی کوتاه میکنیم. مذهب رسمی را لغو و مذهب و بی مذهبی را امر شخصی مردم اعلام میکنیم و به هر نوع دخالت دولت و مراجع مذهبی در اعتقادات شخصی و زندگی خصوصی مردم پایان میدهیم. حکومت بعدی حکومتی سکولار، آزاد و برابر خواهد بود. روزنه

اسامی برگرفته از هرانا می باشد

بر اساس حکم صادره یکتا فهندژ سعدی، لالا صالحی، بهاره نوروزی، رضوان یزدانی و مژگان غلامپور هر یک به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه‌ به مدت دو سال و معرفی روزانه به اداره‌ اطلاعات استان به مدت دو سال و نبیل تذهیب، صهبا مصلحی، بهنام عزیز پور، اسماعیل روستا، رامین شیروانی و سعید حسنی هر یک به ۵ سال حبس تعزیری و منع خروج از کشور به مدت ۲ سال با ابطال گذرنامه‌‌ی آنان و اقامت اجباری به ترتیب نبیل تذهیب در ایذه، صهبا مصلحی در فردوس، بهنام عزیز پور در دهدشت، اسماعیل روستا در بافق یزد، رامین شیروانی در باغ ملک، سعید حسنی در لردگان، همراه با معرفی روزانه به اداره‌ اطلاعات استان محکوم شدند.

همچنین مریم اسلامی، پریسا روحیزادگان، مرجان غلامپور، شادی صادق اقدم، عهدیه عنایتی، ثمره‌ آشنایی، نسیم کاشانی نژاد، صهبا فرحبخش و نوشین زنهاری هر یک به دو سال حبس تعزیری و منع خروج از کشور به لغو گذرنامه به مدت دو سال و معرفی روزانه به اداره‌ی اطلاعات استان به مدت دو سال و مهیار سفیدی، ورقا کاویانی، شمیم اخلاقی، فرزاد شادمان، فربد شادمان و سروش ایقانی هر یک به دو سال حبس تعزیری و منع خروج از کشور با لغو گذرنامه به مدت دو سال و اقامت اجباری به ترتیب مهیار سفیدی در لامرد، ورقا کاویانی در کاشمر، شمیم اخلاقی در سمیرم، فرزاد شادمان در میناب، فربد شادمان در فیروز آباد و سروش ایقانی در مهریز به مدت دو سال با معرفی روزانه به اداره ی اطلاعات آن شهر محکوم شدند.

اینرا هم بخوانید

 شکیلا منفرد، زندانی سیاسی: رئیس حفاظت دادسرا به من «تعرض فیزیکی» کرد

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، در نامه‌ای که صدای آمریکا آن را در اختیار دارد، تأیید …