۲ دی: تجمع اعتراضی صد هزار نفره در زاهدان و اعتراضات در دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان، و دیگر شهرها

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۳۰

امروز دوم دیماه بنا به گزارشات بیش از صد هزار نفر از مردم در زاهدان در ادامه جمعه های اعتراض و در تداوم انقلاب به خیابان آمدند و شعار های اعتراضی علیه حکومت سر دادند. در این حرکت اعتراضی مردم زاهدان از جمله شعار میدادند: “این آخرین پیامه، اعدام کنی قیامه”، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، “مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر سپاهی”، ” مرگ بر خامنه ای”، “مرگ بر جمهوری اعدامی”. در این تظاهرات زنان نیز حضور قابل توجهی داشتند.

همچنین در دست تجمع کنندگان بنرهایی علیه اعدام از جمله علیه حکم اعدام شعیب میربلوچ زهی ریگی برجسته بود. در این روز در شهرهای دیگر استان سیستان و بلوچستان همچون راسک و شهرستان گالیکش نیز تجمع و اعتراض علیه حکومت جریان یافت.

امروز همچنین در سنندج در چهلمین روز قتل عیسی بیگلری بدست حکومتیان تجمعی بر پا شده ومردم شعار میدادند:”زن زندگی آزادی”، “قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان”. روز گذشته نیز مراسم یادبود مهسا موگویی دختر ۱۹ ساله ای که در ۳۱ شهریور بدست مزدوران حکومت به قتل رسید، برگزار شد.

حمله به پایگاههای بسیج و مراکز حکومتی و آتش زدن نمادهای حکومتی شکلی از اعتراض مردم است. امروز جوانان در قهدریجان اصفهان به پایگاه بسیج کوکتل زدند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ دی ۱۴۰۱، ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

بازداشت مریم زلکی معلم بازنشسته و همسر ایشان،احمدنوچیان معلم بازنشسته و محمدزمان کامروا فعال کارگری

🔴#اهواز:مریم زلکی معلم بازنشسته و همسر ایشان #احمدنوچیان معلم بازنشسته و #محمدزمان_کامروا فعال کارگری بازنشسته …