۳۴ سال زندان «با پابند» برای هشت معلم در استان فارس

بر طبق خبری که شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران منتشر کرده است دادگاه انقلاب شیراز ۸ نفر از معلمان را به زندان و پابند محکوم کرده است، اسامی معلمان از این قرار است: عبدالرزاق امیری به دو سال زندان با پابند، زهرا اسفندیاری به دو سال زندان با پابند، ایرج رهنما به پنج سال حکم تعزیری، افشین رزمجویی به پنج سال حکم تعزیری، مژگان باقری به پنج سال حکم تعزیری، غلامرضا غلامی به پنج سال حکم تعزیری، محمدعلی زحمتکش به پنج سال حکم تعزیری و اصغر امیرزادگان به پنج سال حکم تعزیری. دادگاه این معلمان در روز ۲۰ خرداد برگزار شده بود.

همچنین روز ۲۷ خرداد دادگاه انقلاب اهواز یازده نفر معلم را متهم به «فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌هایی که هدف آن برهم‌ زدن امنیت کشور است» کرده است، اسامی آنها عبارتند از: پیروز نامی، سیامک صادقی چهرازی، زهره بختیاری، شهریار شیروانی‌نیا، عماد رفیعی نژاد، علی کروشاتی، کوکب بداغی، معین زرگانی، صادق ناصری، اقبال تامرادی و بهنیا بهمئی‌نژاد.

بر اساس آماری که شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ارائه کرده، در این مدت، بیش از ۲۵۰ فعال صنفی فرهنگیان کشور با «اتهامات واهی» بازداشت، زندانی، اخراج یا تبعید شده‌اند و همچنین برای تعداد زیادی از معلمان پرونده‌سازی شده است.

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …