۵۳ درصد استادان،۴۵ درصد پزشکان و پرستاران،۴۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی میل به مهاجرت دارند

سونامی مهاجرت l چرا همه می‌خواهند بروند؟!۵۳ درصد استادان و پژوهشگران، ۴۵ درصد پزشکان و پرستاران، ۴۳ درصد فعالان استارتاپی و ۴۰ درصد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی میل دارند از ایران مهاجرت کنند.

به گزارش فراز، طبق آمار رصدخانه مهاجرت ایران، تعداد دانشجویان مهاجر ایرانی به مقصد امریکا طی یک دهه گذشته تقریبا ۶۵درصد افزایش داشته است. در سال ۲۰۱۰ تعداد دانشجویان ایرانی ۵هزار و ۶۲۶ نفر بود اما در سال ۲۰۲۰ تعداد آن‌ها به ۹هزار و ۲۹۵ نفر رسید. شنیده‌های غیر رسمی حکایت می‌کنند که این تعداد در سال‌ اخیر، با رشدی بی‌سابقه به ۳۰۰هزار نفر نیز رسیده است.

رصدخانه مهاجرت ایران همچنین در پژوهشی دیگر، به بررسی شاخص میل به مهاجرت میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، پزشکان، پرستاران، اساتید، محققان، پژوهشگران و فعالان کسب و کارهای نوپا یا همان استارتاپ‌ها پرداخته است. در این گزارش ذکر شده که شاخص میل به مهاجرت در همه گروه‌های بررسی شده بیش از ۴۰ درصد است. به عبارتی ۵۳ درصد استادان و پژوهشگران، ۴۵ درصد پزشکان و پرستاران، ۴۳ درصد فعالان استارتاپی و ۴۰ درصد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی میل دارند از ایران مهاجرت کنند.

 

اینرا هم بخوانید

شورای تشکل‌های فرهنگیان در واکنش به مرگ رئیسی:از هیئت‌مرگ‌ تا مسموم‌‌سازی دانش‌آموزان

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، به همراه آل هاشم، نماینده‌ی ولی‌فقیه …