۵ مهر : تجمع و اعتراض بازنشستگان تامین  اجتماعی و کارگران آبفا در شوش

امروز چهارشنبه۵ مهرماه بازنشستگان تأمین اجتماعی در شوش در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و برای پیگیری مطالباتشان در مقابل فرمانداری تجمع کرده و سپس با فریاد شعارهایشان و راهپیمایی در خیابان  فضای پر شوری از اعتراض را در شهر آفریدند.  این بازنشستگان از شهرهای کرخه، شوش و هفت تپه گرد آمده بودند.

بازنشستگان شعار میدادند:”گرانی تورم بلای جان مردم”، “نماینده بی کفایت استعفاء استعفاء”، “دولت شش کلاسه، خجالت، خجالت”، “ننگ ما، ننگ ما صدا و سیمای ما”، “ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه”، و “وعده وعید چه خوب بود ولی همش دروغ بود”.  با این شعارها بازنشستگان کل بساط چپاول و غارت حاکمیت را به چالش میکشند.

اجرای همسان سازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالا خط فقر سی میلیونی و درمان رایگان دو خواست فوری و سراسری بازنشستگان است.  بازنشستگان با دو شعار کلیدی “لشکری، کشوری، تامین اجتماعی ، اتحاد اتحاد” و “شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد”، فراخوانشان به اتحاد کارگری علیه فقر و بی تامینی است. این شعارها را باید در همه جا تکثیر کرد.

امروز همچنین در شهر شوش کارگران آبفا در اعتراض به تعویق پرداخت حقوقهایشان تجمع کردند. برخی از پرسنل این شرکت بین ۶ ت ۱۰ ماه حقوق طلب دارند. بعلاوه این کارگران به سطح نازل حقوقها و تبعیض در پرداخت حقوقها اعتراض دارند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ مهر  ۱۴۰۲،  ۲۷ سپتامبر  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …