۷ کشته و ۲۷ نفر مجروح در حمله اسرائیل به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری

ارتش اسرائیل عملیات نظامی گسترده‌ای را در اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری انجام داده و اعلام کرده این حمله منجر به کشته شدن حداقل هفت فلسطینی شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، عملیات ارتش اسرائیل با چند حمله هوایی آغاز شده است.تصاویر منتشر شده ستونی از دود را برفراز یک منطقه مسکونی نشان می‌دهد.یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در توئیتی نوشت که نیروهای امنیتی با تلاشی متمرکز علیه آنچه که او «پناهگاه تروریسم در جنین» خواند عملیاتی را انجام داده‌اند.وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در این حمله دست کم ۲۰ فلسطینی زخمی شده‌اند.

به گفته ساکنان محلی، پس از حملات هوایی ستون‌هایی از خودروهای نظامی از چند جهت وارد اردوگاه جنین شدند.ارتش اسرائیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در این عملیات به «زیرساخت‌های تروریستی»‌ حمله کرده است.به نظر می‌رسد این یکی از گسترده‌ترین عملیات‌های نظامی اسرائیل در سال‌های اخیر در کرانه باختری باشد که با استفاده غیرعادی از یک پهپاد برای حمله به آپارتمانی در اردوگاه جنین استفاده شده است.

رتش اسرائیل در بیانیه‌اش اعلام کرد:‌ «زمانی که تروریست‌ها از اردوگاه جنین به عنوان یک مخفیگاه برای حمله به غیرنظامیان استفاده می‌کنند، بیکار نخواهیم نشست.»

گردان جنین، که تشکل نظامی متشکل از اعضای مسلح گروه‌های فلسطینی فتح، حماس و جهاد اسلامی است، اعلام کرده: «ما تا آخرین نفس و گلوله با نیروهای اشغالگر خواهیم جنگید و در این هدف همه جناح‌ها و تشکیلات نظامی با هم متحد خواهد بود.»

دهها فلسطینی مسلح و نقابدار در کوچه پس کوچه‌های اردوگاه جنین مستقر شده‌اند.

احمد زکی، یکی از ساکنان این اردوگاه به بی بی سی گفت که «ستونی از خودروهای ارتش اسرائیل از چندین خیابان به حومه کمپ وارد شده».

خالد الاحمد، راننده آمبولانس فلسطینی گفت: «آنچه در این اردوگاه آوارگان می‌گذرد، یک جنگ واقعی است.»

او به رویترز گفت: «در هر حمله هوایی به سوی کمپ، ما با حدود پنج تا هفت آمبولانس به محل حادثه می‌رویم و پر از افراد مجروح برمی‌گردیم».ماه گذشته عملیات ارتش اسرائیل علیه شبه نظامیان فلسطینی در اردوگاه جنین به کشته شدن دست کم شش فلسطینی منجر شد.هفت سرباز و پلیس مرزی اسرائیلی هم در این عملیات مجروح شدند. بی بی سی

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …