كميته كردستان حزب حكمتيست: اعتراض روز گذشته در شهر سنندج

عليه سركوبگريهاى جمهورى اسلامى در كردستان بپاخيزيم!

روز گذشته پنجشنبه ١٦ شهريور تظاهرات از قبل اعلام شده كارگران و مردم آزاديخواه سنندج، در اعتراض به كشتار اخير كولبران و همبستگى با اعتراض مردم بانه، عليرغم آمادگى از پيشى نيروهاى سركوبگر رژيم در سطح شهر با شكوه فراوان برپا گرديد.

ماموران امنيتى رژيم در شهر سنندج به خيال خود و به قصد خنثى كردن حركت اعتراضى مردم، از صبح روز پنجشنبه عده اى از فعالين كارگرى و اجتماعى سنندج را احضار و تا غروب اين روز در گروگان خود نگهداشتند. اما زهى خيال باطل، نزديكيهاى غروب سنندج مبارز و ميدان اقبالش بطرف ميدان مركزى شهر يكبار ديگر شاهد تجمع شكوهمند هزاران نفر از عاشقان دفاع از انسانيت شد. صف فراوان مزدوران رژيم نظاره گر هاج و واج طنين شعار؛ “بانه تنها نيست، سنندج پشتيبان است” بودند.

تجمع جسورانه زنان و مردان مصمم با بى محل كردن هليكوپتر در حال پرواز و خنثى كردن يورش هاى گاه و بيگاه مزدوران مايوس، به راه و برنامه خود ادامه داد و با حضور باشكوه خود نويد امكان پذيرى روياروئی عليه رژيم هار اسلامى را به نمايش گذاشت. مردم مبارز سنندج با اعتراض به كشتار زحمتکشان كولبر و مردم معترض بانه، ديگر شهرهاى كردستان را به همراهى فراخوانده اند. اين تنها راه مؤثر عليه سركوب و كشتار و تحميل فقر و ندارى و تمامى مصائب دامنگير جامعه است .

مردم مبارز كردستان!

براى كوتاه كردن دست جمهورى اسلامى از ادامه جنايت و كشتار، از اعتراض كولبران و مردم بانه پشتيبانى كنيد. تجمع و اعتراض دستجمعى شما و دنبال كردن اعتراض مردم شهر سنندج در شهرهاى ديگر ممكن است و مى تواند جمهورى اسلامى را وادار به عقب نشينى كند. با تمام امكان براى پايان دادن به كشتار كولبران و آزادى دستگير شدگان اعتراضات بانه و سنندج بكوشيد.

كميته كردستان حزب کمونیست کارگری – حكمتيست

١٧ شهريور ١٣٩٦

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …