اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگران شرکت نیشکر هفت تپه متحد و مصمم بیستمین روز اعتصاب و دوازدهمین روز اعتراضات خیابانی را پشت سر گذاشتند

علیرغم تلاشهای بی وقفه عوامل کارفرما و مسئولین شهر شوش برای پایان دادن به اعتصاب و اعتراضات  خیابانی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، آنان امروز برای دوازهمین روز متوالی دست به تجمع در مقابل فرمانداری شوش زدند و با سر دادن شعار “نه رستمی نه بیگی  شرکت بشه دولتی”  ، “کارگر میمیرد ذلت نمیذیرد” بطور یکپارچه ای خواهان خلع مالکیت از مالک کنونی شرکت و تحقق دیگر خواستهایشان شدند.
بنا بر گزارشهای ارسالی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در پی این تجمع در مقابل فرمانداری، هیچیک از مسئواین این نهاد حاضر به پاسخگوئی به کارگران نشدند و آنان پس از ساعتی، تجمع اعتراضی خود را به سطح شهر کشانده و با شعار “کارگر زندانی آزاد باید گردد” ، “از هفت تپه تا تهران زحمتکشان در زندان” و  “بازاری با غیرت حمایت حمایت” بصورت راهپیمایی اعتراض خود را در حالی که بسیاری از بازاریان نیز مغازه های خود را بسته و به آنان  پیوستند در سطح شهر ادامه دادند.
راهپیمائی و تجمعات روزانه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در شرایطی با بی توجهی مسئولین استان برای رسیدگی به خواستهای آنان مواجه است که با واریز حقوق مرداد ماه کارگران به حسابهایشان در بانک ملی شعبه هفت تپه، این بانک با مسدود سازی حسابهای کارگران، اقدام به کسر یکجای اقساط معوقه وامهای آنان کرده است و به این ترتیب این مبلغ ناچیز نیز بدست کارگران نرسیده است.
بنا بر بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران از شرکت نیشکر هفت تپه، تلاش بی وقفه ای از سوی نهادهای امنیتی، فرمانداری شوش و دیگر نهادهای دولتی و  عوامل کارفرما برای شکستن اعتصاب کارگران در جریان است، بطوریکه که مدیریت کارخانه ابلاغیه ای را خطاب به سرپرستان همه قسمتهای شرکت زده و از آنان خواسته است بر سر کار خود حاضر شوند. در این ابلاغیه اعلام شده است سرپرستان قسمتها در صورت عدم تمکین، از سرپرستی خلع خواهند شد. همچنین شبکه های استانی صدا و سیما در استان خوزستان نیز در همسوئی با کارفرما  و با هدف کمک به شکستن اعتصاب، دیشب در تمام بخشهای خبریش، از بازگشت کارگران در روز شنبه (امروز) بر سر کارهایشان خبر دادند.
اما با همه این تلاشها برای وادار کردن کارگران شرکت نیشکر هفت تپه به شکستن اعتصاب، آنان امروز نیز اعتصاب را ادامه و دست به تجمع و راهپیمائی در سطح شهر شوش زدند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران – سوم آذر ماه 1397

اینرا هم بخوانید

جمعه خونین زاهدان: نه فراموش می کنیم و نه می بخشیم

روز  ۸ مهر ۱۴۰۱، روز جمعه خونین و سیاه زاهدان هرگز فراموش نخواهد شد. روزی که جنایتکاران یگان ویژه …