برگزاری تجمعات اعتراضی معلمان شاغل و بازنشسته  در اصفهان  و ارومیه

 

ساعت ده صبح امروز ششم دی ماه بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده فرهنگیان شاغل  و بازنشسته در اصفهان و ارومیه مقابل ساختمان آموزش و پرورش این دو شهر تجمع کردند. در اصفهان نیروهای سرکوب به منظور ممانعت از تجمع معلمان و فرهنگیان به تجمع کنندگان با  اسپری فلفل حمله کردند اما علیرغم این حملات و فضای امنیتی ای که ایجاد شده بود، معلمان تجمع اعتراضی خود را ادامه دادند. در گوشه ای از این تجمع در حالیکه معلمان شعار میدادند “اینهمه بیعدالتی، هرگز ندیده ملتی”، خبرنگاری از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی با یکی از تجمع کنندگان در مورد این تجمع پرسش میکرد این معلم در پاسخ به خبرنگار با اعتراض گفت “شما طوری صحبت میکنید که انگار نمیدانید چه خبر است. این کار شما نمایشی است. شما از صدا و سیما اینجا آمده اید و با من حرف میزنید، برای اینکه بگویید ماموریتتان را انجام داده اید. من به شما چه بگویم. مگر نمی بینید در جامعه چه خبر است؟ شما یک  چیز مثبت به من نشان دهید. معضل مردم فقر است. حالا شما میخواهید من بیایم بگویم که معضل ما فقر است؟!”

در این روز  نیروهای انتظامی نسبت به تلفن های همراه  بسیار حساس بودند و به هر کس که گوشی اش را بیرون می آورد با وحشگیری حمله می کردند.  از جمله در جریان حمله به یکی از معلمان که تلاش داشتند تلفن همراه او را بگیرند، سایر معلمان و مردم حاضر در تجمع به کمک وی رفته و او را فراری دادند. در این روز چند نفر از معلمان بازداشت شدند.

 

در این روز در ارومیه نیز معلمان شاغل و بازنشسته تجمع کردند. این تجمع مطابق فراخوان قبلی در اعتراض به پایین بودن حقوق و برای آزادی معلمین زندانی و همسان سازی حقوق بازنشستگان و سایر مطالبات شان صورت گرفت.

 

این فرهنگیان در فراخوان خود برای تجمع اعتراضی در این روز بر تحصیل رایگان، آموزش با کیفیت برای همگان، حق داشتن تشکل و آزادی معلمان زندانی، لغو طرح برده وار “معلم تمام وقت”، رفع تبعیض از معلمان حق التدریس و نیروی آزاد که بارها برای استخدام رسمی خود تجمع داشته اند تاکید کرده بودند. یک خواست آنها حمایت همه مردم از اعتراضشان بود. در رابطه با همین خواستها معلمان شاغل و بازنشسته در روزهای قبل در کرمانشاه، مشهد، تهران، رشت، ابهر، تبریز تجمع داشتند.

 

حزب کمونیست کارگری حمله وحشیانه به تجمع معلمان و بازداشت تعدادی از معلمان  در اصفهان را شدیدا محکوم کرده و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط بازداشت شدگان است. خواستهای معلمان و در راس آنها خواستهای تحصیل رایگان برای همه و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، خواستهای همه مردم است و باید مورد پشتیبانی همه کارگران و مردم قرار گیرد.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شورا ها

حزب کمونیست کارگری ایران

٦ دی ۱۳٩۷، ٢٧ دسامبر ۲۰۱۸

 

اینرا هم بخوانید

جمعه خونین زاهدان: نه فراموش می کنیم و نه می بخشیم

روز  ۸ مهر ۱۴۰۱، روز جمعه خونین و سیاه زاهدان هرگز فراموش نخواهد شد. روزی که جنایتکاران یگان ویژه …