دادستان رژیم :در نمایش بینوایان “تبلیغات ضد دینی” می‌شود

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران امروز در گفت و گویی به شدت از تئاتر بینوایان انتقاد کرد.

او گفت: ما در حوزه فرهنگ اقدامات‌مان بیشتر متوجه دستگاه‌هاست و دادستانی در هنگام وقوع جرم ورود می‌کند. ما دو بار در طی هفته گذشته برای اجرای تئاتر نیرو فرستادیم و گزارش مکتوب فرستادند که آنجا ارزشهای دینی رعایت نشده و حجاب مناسب نیست و پرچم کشور فرانسه برافراشته بوده، کشوری که در آن اشوب و اعتراضات جدی است‌. اینجا خاک ایران است و نوع رفتارهنرپیشه‌ها مناسب نبوده و گزارشهای کتبی برای وزیر ارشاد فرستادیم و برای وزیر کشور موضوع را انعکاس دادیم و ما معتقدیم که دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند. قرار نیست دادستانی در همه کارها دخالت کند. ما بعد از این دو نامه به وزیر ارشاد فرستادیم و تنها صدور اطلاعیه را دیدیم البته دوباره که تیم اعزام کردیم تئاتر کمی بهتر شده ولی هنوز نواقص برطرف نشده است. امام فرمود ما با سینما مخالف نیستیم و ما با فحشا و گناه مخالفیم. ما می‌گوییم وزارت ارشاد و دستگاه‌های مرتبط باید مدیریت کنند عین حادثه تصادف.

وی تاکید کرد: وقتی گروهی بدون توجه به معیارهای جمهوری اسلامی تئاتر برگزار می‌کنند و ما تذکر می‌دهیم، امیدواریم صدای ما را بشنوند و نظارت کنند و ما معتقدیم اگر دستگاه‌های فرهنگی مانند ما همکاری کنند، بسیاری از مشکلات بدون توقیف و دستگیری و بازداشت قابل حل است.

 

وی در باره رقص دو بازیگر که در فضای مجازی منتشر شده و آیا دادستانی ورود کرده گفت: این موضوع مربوط به دو سال پیش است و حوادث مال الان نبوده البته زیبنده هنرمند نیست که فیلمش این گونه پخش شود و فضای مجازی فضای لجام گیسخته‌ای است که هر کسی هرکاری که می‌خواهد می‌کند. امیدواریم هنرمندان بروند و آن فیلم‌ها را پاک کنند و در این زمینه پرونده مستقیم تشکیل نشده است.

وی درباره اینکه در چالش‌هایی که دادستانی با وزارت ارشاد داشته برخی می‌گویند که برخوردها سیاسی می ‌شود مثل برخورد با تئاتر گفت: ما در بخش فرهنگ معتقدیم اولین کار متوجه دستگاه های فرهنگی است و در کنسرت ها در تهران شیوه ای را اتخاذ کردیم که بسیار جواب داد و به وزارت ارشاد و کشور گفتیم که وزارت ارشاد متضمن حفظ ارزشهای دینی است و وزارت کشور و استانداری ضامن امنیت شهروندان است و هر جا که این دو وزار تخانه و استانداری تضمین کردند که ساختمان مشکل امنیتی ندارد و سلامت مردم حفظ می شود و وزارت ارشاد گفت که از لحاظ شکل اجرا نقصی نیست، ما ورودی نکردیم اما ما معتقدیم دادستانی و پلیس سنگر اول نیست و اگر هماهنگی باشد چرا اجازه دهیم که به یک موسیقی مبتذل خارجی فراتر از مرزهای کشور پخش شود و بعد از آن اظهار تاسف کنیم؟ ما قبل از اجرا فکر کنیم اگر موسیقی فاخر است اشکالی ندارد و مردم هم بلیط بخرند نگاه کنند و اگر ساختمانی مشکل جا دارد استانداری ورود کند. ما هیچ گونه پیش داوری سیاسی به موضوع نداریم.

اینرا هم بخوانید

طي دو سال گذشته ۲۱ وكيل مورد سوءقصد قرار گرفتند كه از اين تعداد ۶ وكيل به قتل رسيدند

گزارش روزنامه اعتماد: دو سال گذشته (۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) دست‌كم ۲۱ وكيل مورد سوءقصد قرار …