كميته آذربايجان حزب كمونيست كارگرى: از اعتراضات برحق دستفروشان حمايت كنيد!

در روزهاى شنبه ۸ و يكشنبه ۹  تير ماه دستفروشان در تبریز در اعتراض به ممنوعیت دستفروشی در مقابل استانداری و فرماندارى این شهرتجمع کردند.

دستفروشان عموما بخشی از کارگران بیکارند که برای تهیه لقمه نانی با هزار بدبختی اندک پولی تهیه کرده و به این شیوه با تهیدستی زندگی میکنند.  این کارگران همواره با پیگرد و تهدید سركوبگران حکومت اسلامی روبرو هستند و حتی در مواردی این حملات به قتل دستفروشان بدست سرکوبگران شهرداری منجر شده است.  در شرایطی که از بیمه بیکاری، درمان رایگان و تحصیل رایگان در سطح جامعه خبری نیست، جمع کردن دستفروشان به معنای محکوم کردن زندگی آنان به فنا و نابودی است.

ایجاد تسهیلات برای اشتغال اين بخش از جامعه، رساندن درآمد آنان به رقم بالای خط فقر هفت میلیونی، درمان رایگان و نیز تحصیل رایگان برای فرزندان آنها جزء حقوق پایه اى آنان است.

دستفروشان همواره در برابر این تعدیات ایستاده اند. تجمع دستفروشان تبريز بخشى از اعتراض طبقه كارگر عليه فقر و عليه پايين بودن سطح رفاه عمومى است. ما از همه كارگران و مردم آزاديخواه شهر تبريز ميخواهيم كه از اعتراضات دستفروشان حمايت كنند، تعرضات و حملات نيروهاى سركوبگر حكومت اسلامى به دستفروشان را تعرض به خود و تعرض به كل جامعه قلمداد كنند و براى عقب راندن اين تعرضات دست به اقدام جمعى بزنند.

 

كميته آذربايجان حزب كمونيست كارگرى ايران

۹ تيرماه ۱۳۹۸ برابر با ۳۰ جون ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …