حزب کمونیست کارگری: ۶ تیر: تجمع سراسری دامداران

روز ششم تیرماه بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده، دامداران در اعتراض به گرانی و کمیابی روزافزون نهاده های دامی، بی آبی و تاثیراتش بر کار دامداری و خطر نابودی آن و وضع وخیم معیشتی خود در مقابل ادارات جهاد سازندگی دست به تجمع زدند. این تجمعات در شهرهای شیراز، مشهد، همدان، تایباد، قوچان، یزد و اصفهان برگزار شد.

در مشهد یکی از دامداران با فریاد اینکه مردم را بیچاره کرده اید، مردم رو بدبخت کرده اید از وضعیت اسفناک زندگی اش سخن گفت و تجمع کنندگان با شعار مسئول بی کفایت استعفا استعفا او را همراهی کرده وفریاد میزدند و با خشم و نفرت میگفتند گاوهامون را پر پر میکنیم برای شما که سفره هاتون رنگی باشد. شعارهای دیگر تجمع دامداران معترض در مشهد عبارت بودند از:” یک کیلو کاه/ یک کیلو شیر”، “گرانی نهاده/ امان از دامدار بریده”،”دامدار ورشکسته دیگر توان ندارد”.

در یزد دامداران در وسط شهر راهپیمایی کرده و با شعار “عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، صنعت دامپروری روی هواست امروز” خشم و اعتراضشان را علیه فقر و بی تامینی بلند کردند. در شیراز دامداران با راهپیمایی در شهر و ریختن شیر درکف خیابان و شعار “استاندار حیا کن صندلی رو رها کن” خواستار جوابگویی مسئولین حکومتی شدند.

تجمع سراسری دامداران بازتاب فضای اعتراضی در سراسر جامعه علیه فقر و بی تامینی و سیستم چپاول حاکم است. حکومت اسلامی و مافیای سرمایه داری زندگی بخشهای مختلف مردم را به مشقت و نابودی کشانده است و فضای اعتراض همه گیر و سراسری است. باید با تجمع و اعتراض و اعتصابات سراسری در مقابل این سیستم ضد انسانی ایستاد و از زندگی و معیشت انسانی برای همه افراد دفاع کرد. دولت در قبال معیشت همه مردم مسئول است همه افراد بدون درآمد و کم درآمد باید از حقوق پایه در سطح داشتن یک زندگی قابل قبول برخوردار باشند. درمان و تحصیل رایگان و داشتن مسکن حق پایه ای همه مردم است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ تیر۱۴۰۰، ۲۷ ژوئن ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …